Skip to main content

Ik ontvangen en verzenden van het net mail doet het ineens niet meer op mijn laptop

Hallo @Marjonne lukt het wèl via de webmail:

KPN Webmail (kpnmail.nl)


Ja KPN web mail werkt wel en ook op mijn gsm


Hallo @Marjonne dan heb je een instelling niet (helemaal goed staan, zie onderstaande link voor de juiste instellingen:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Volgens mij is dit na een update van windows  gebeurd.

Inmiddels heb ik deze update verwijderd. Maar helaas maar heel kort was mailen mogelijk.

Ik weet niet waar ik die gegevens zou moeten aanpassen op mijn computer.

Ik ben maar een leek


Hallo @Marjonne binnen Windows heb je het standaard programma MAIL, daar kun je je account instellen. Als dat toch te moeilijk is, gewoon de webmail gebruiken, dat werkt altijd 

 


Dank je voor de moeite


@Marjonne 

Installeer toch deze update (voor Windows ? voor een ander programma ?) maar dan moet je je jouw emailprogramma ook opnieuw instellen. Zie het antwoord van @JanD 


Hoi @Marjonne, welkom op het forum. De anderen hebben je al op weg geholpen zo te zien, is het met hun tips gelukt om weer mail te versturen?


Nee het is niet gelukt.


Wat lukt er precies niet @Marjonne? Wat gebeurt er precies als je mail probeert te sturen, krijg je bijvoorbeeld een foutmelding of iets anders? Heb je de tips van de anderen allemaal kunnen proberen?

Hou er rekening mee dat wij alleen zien wat jij vertelt, wij zien niet wat jij ziet. We hebben meer informatie nodig om mee te kunnen denken. Mocht het makkelijker zijn om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.