Skip to main content

In mijn emailadres staat een letter fout getypt. Hoe kan ik dit veranderen?

Dit geldt voor mijn PC mobiel en online via de webmail.

Als ik een mail naar mijn eigen emailadres stuur krijg ik de foutmelding dat mijn mail niet afgeleverd kan worden. In dit mail adres staat een typefout in. Hoe kan ik dit wijzigen?

 

In het mail programma wat ik gebruik staat dit wel goed.

 

Vriendelijke groet,

 

Ditma002

Heel simpel. Op elk “apparaat” waar het emailadres fout is, moet je dan bij de instellingen dat foute emailadres corrigeren.


Beste Willy22,

 

Dit heb ik  allemaal gecontroleerd. Nergens kom ik dit tegen. Vanuit de mailserver van KPN krijg je dan de melding:

“Delivery to the following recipients failed.”

Hieronder staat dan mijn (foutieve) emailadres.

 


Hallo @Ditma002 , dan staat het e-mailadres binnen KPN fout genoteerd en moet je dat binnen KPN aanpassen, @Willy22 weet wel de link daar naar toe, ik weet dat niet als Telfort-klant.

 


Beste JanD,

 

Kan ik dit zelf wijzigen of moet dit door KPN gedaan worden?

 

En waar kan ik dit eventueel vinden?

Bij voorbaat dank.


Hallo @Ditma002 , dit kun je zelf aanpassen als het een zelfgemaakt e-mailaccount is, dat foute account laat je dan vervallen en een nieuw account maak je weer aan met de juiste gegevens.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm


Beste JanD,

 

Let op: Het primaire account kun je niet verwijderen.

 

Het gaat dus om mijn hoofd emailadres welke ooit door KPN is gemaakt.


@Ditma002 :

Ja, gebruik de link die @JanD gaf. Maar …………………..

Je moet éérst een nieuw emailadres aanmaken (zonder typefouten) en pas daarna kun je het foute adres verwijderen.


Beste JanD,

 

Let op: Het primaire account kun je niet verwijderen.

 

Het gaat dus om mijn hoofd emailadres welke ooit door KPN is gemaakt.

Hallo @Ditma002 , dat je dan niet eerder gezien hebt dat dat fout is?

Die wijziging kan alleen KPN doen, als he het al doen.

Onder dat account kun je eventueel een emailadres(=alias) maken met de goede gegevens of en een emailaccount aanmaken met de goede gegevens en en dat hoofdaccount gewoon negeren.

 

 


Als je het primaire adres niet kunt verwijderen dan kun je ook dat foutieve adres gewoon laten bestaan.


Beste JanD,

 

Dit heeft altijd correct gewerkt tot zo'n 6 maanden geleden.

Mijn email aliassen werken wel correct zolang ze maar niet rechtstreeks onder mijn hoofdemail adres hangt. Deze zijn dus gewoon in gebruik en werken correct.


Het primaire hoofdadres is niet te wijzigen of verwijderen.

TIP: maak onder dat adres een alias aan met de juiste tekst. En gebruik dat alias. Dan werkt het weer gewoon.

Aliassen kun je toevoegen via email.kpn.com.


Hi @Ditma002, ben je er uit gekomen met de hulp van de andere forumgebruikers? Of moet ik nog even met je meekijken?

Zou je in het laatste geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het emailadres waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:


Hallo Maja_,

 

Zojuist een KPN medewerker aan de telefoon gehad. Alles is opgelost.

Een instelling in de webmail was de boosdoener. Alles werkt weer naar behoren.

 

Dank allen voor het meedenken!!


Heel fijn dat het is opgelost en bedankt dat je het nog even laat weten :blush: