Skip to main content

Ik heb vanochtend mijn oude laptop geopend om in agenda te kijken (vroeger pop3) en daarna mijn huidige laptop geopend. Zie ik ineens alle mail van mijn inbox uit mijn werkmail (hoofdemailadres) verdwijnen.

Alles weg, in andere mappen gezocht en kan niet mee vinden. Kan iemand mij helpen hoe ik dit weer terug kan krijgen? Please zitten werk mails in die ik moet antwoorden vandaag.

 

huidige mail is IMAP

 

 

 

 


Waarschijnlijk zijn al je e-mails op je oude laptop gedownload. Met het pop 3 protocol kan dat gebeuren. Kijk eens in het e-mail programma op je oude laptop. Terugzetten is waarschijnlijk niet meer mogelijk.

Je kan belangrijke e-mails vanaf je oude laptop naar je zelf doorsturen. Dan kan je ze op je nieuwe laptop weer beantwoorden. Maar dan moet je het pop 3 account op de oude laptop wel zo instellen dat berichten na download op de server blijven staan. 


Dag JanBar,

 

Dank je wel voor je reactie. Fijn. Ja ik zie alle mails wel op de oude laptop inderdaad. 
Kan ik het anders instellen of iets uitschakelen dat dat niet meer gebeurd? 
En waar en hoe stel ik in dat het op de server blijft staan? 
 

Ben erg blij dat je me helpt dank! 


@Alexandra Luyk :

Bij standaard POP worden alle emails van de (KPN) emailserver gehaald en naar jouw computer verplaatst. Bij IMAP blijven alle emails op de (KPN) emailserver staan totdat je daadwerkelijk emails verwijdert.

 

Emails terugzetten op de (KPN) emailserver is wel mogelijk maar dat gaat wel enige moeite kosten.

1)) Open op jouw oude laptop het emailprogramma.

2)) Maak daar een extra account aan dat met IMAP werkt en dat ook naar datzelfde emailadres wijst.

3)) Zorg ervoor dat je onder dat nieuwe IMAP account dezelfde mappen hebt als bij dat POP account.

4)) Voer voor elke map van dat POP account de volgende stappen (4a - 4c) uit:

4a)) Markeer alle emails als “niet gelezen”. Dan staat achter de mapnaam het aantal ongelezen emails (= aantal emails in die map)

4b)) Kopieer alle emails naar dezelfde map onder dat IMAP account. Als het goed is, zorgt dan het email programma ervoor dat alle emails weer op de KPN server worden gezet.

4c)) Controleer of alle emails goed overgekomen zijn (bijv. met de KPN webmail of met jouw nieuwe laptop dat met IMAP werkt).

5)) Klaar.

Als je het niet zeker bent dat dit werkt kopieer dan eerst één of meerdere groepen van bijv. 10 emails en controleer dan of alles goed overgekomen is.

Om te voorkomen dat dit probleem opnieuw opduikt moet je op jouw oude laptop dat POP account verwijderen en zorgen dat je ook daar alleen met IMAP werkt.


Dag JanBar,

 

Dank je wel voor je reactie. Fijn. Ja ik zie alle mails wel op de oude laptop inderdaad. 
Kan ik het anders instellen of iets uitschakelen dat dat niet meer gebeurd? 
En waar en hoe stel ik in dat het op de server blijft staan? 
 

Ben erg blij dat je me helpt dank! 


Het is afhankelijk van je e-mail programma waar je deze instelling kunt vinden. Ergens in de accountinstellingen staat een vakje dat je aan kunt vinken zodat de e-mail op de server blijft staan. Daarna kan je met de aanwijzingen van @Willy22 proberen je mail terug te zetten.