Skip to main content

De inbox van mijn planet webmail is ineens leeg en nieuwe inkomende mails verdeijnen ook.

Graag assistentie van het supportteam.

Hallo @Arie15 

 

Heb je onlangs een mailprogramma op een PC, mobiel o.i.d. ingesteld waarin je gekozen hebt voor het ophalen van mail via POP?

Via het POP protocol worden alle mails uit je Postvak IN opgehaald en gelijk of na een tijdje verwijderd afhankelijk van de instellingen.

 

Blijven de mails in je Verzonden map nog wel staan?, die worden namelijk niet door POP opgehaald, als die ook verdwijnen en/of je ook niet onlangs je e-mailaccount in een mailprogramma hebt ingesteld dan is er wat anders aan de hand en zou ik je adviseren om gelijk het wachtwoord van je mail account(s) te wijzigen.

Als je Thuis internet abonnement gekoppeld is aan je MijnKPN account kan je dat via deze link doen: https://email.kpn.com/

 


Dank voor je reactie GeSp,

Ik kan echter geen ww vergeten optie kiezen omdat ik dan de melding krijg dat de service tijdelijk niet beschikbaar zou zijn.

Binnen de webmail heb ik geen beschikking over de optie ‘Portaal’ waar ik het ww zou kunnen wijzigen…

Ik weet het dus even niet.

Ik ben er niet mee bekend het ophalen van email via POP. Geen email ingesteld op mobiel. 
 

Voorlopig heb ik nu maar een hotmailaccount aangemaakt en laat ik de inkomemde mails daarnaar doorsturen. 

Ik wil wel van dit probleem af, want als het adres is gehackt en de emails gaan naar ‘adres onbekend’, dan is dat wel bijzonder vervelend.

 


Lukt het wijzigen van je email wachtwoord ook niet via de link die ik gegeven heb @Arie15 ?

Je moet dan eerst inloggen via je KPN ID en het wachtwoord wat daarbij hoort, daarna zie je dan een overzicht van je mail accounts, dan klikken op > achter het account en daarna kan je op Wijzigen klikken om je wachtwoord te veranderen.

 

 

Gebruik je helemaal geen mail programma, op je PC b.v.?

Blijven mails in de Verzonden map wel staan of verdwijnen die ook?

 


nee, verzonden blijft staan. IK heb geen emailprogramma's gekoppeld aan dit emailadres. Altijd online via de webmail website gedaan.

Ik heb niks gekoppeld, want dat staat al gekoppeld bij mijn  partner.

Maakt het uit dat het een @planet.nl adres is?

 

ik krijg steeds: 

Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar.


Als Thuis internet met daaronder de email adressen aan het KPN ID van je partner zijn gekoppeld zal je met dat KPN ID moeten inloggen om het email wachtwoord te wijzigen.

 

Als je dat met je eigen KPN ID doet en er zit niets aan gekoppeld zal dat waarschijnlijk de oorzaak van die melding zijn.

 

Het maakt niets uit dat het een planet emailadres is, als het lang bestaat is het misschien een email hoofdaccount en anders staat hij onder 1 van de andere email hoofdaccounts, zoals je ook in het onderste gedeelte van mijn afbeelding kan zien, daar staat hij ook als Extra e-mailadres (ook wel alias genoemd), je zal dan het wachtwoord van het mail account waar hij onder zit moeten wijzigen, Extra e-mailadressen hebben geen eigen wachtwoord.