Skip to main content

heb hetzelfde probleem in mail op mac.

Inhoud van bericht wel zichtbaar op telefoon maar niet in mail op mac.

Heeft dus hier niet met Windows update te maken.

 

Admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hallo @Marc58 ,

Het is gewoon mogelijk om e-mail te ontvangen op je iPhone en op je iMac.

Wat betreft de instellingen, hier staat meer info : 

https://support.apple.com/nl-nl/HT204093

Ik gebruik het standaard iMac-mailprogramma met het blauwe icoontje met een @ erin. 


Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest. Ontvangen van mail gebeurd zowel op iPhone als MacBook zonder problemen. 

In een doorgestuurd bericht (in dit geval vanuit een KPN account van mijn dochter) zie ik op mijn MacBook (Mail) enkel haar commentaar maar zie ik verder een leeg blad terwijl ik dezelfde mail op mijn telefoon wel in zijn geheel zie.


Aha @Marc58 , 

Zo had ik het inderdaad niet begrepen. Het is dan wat zoeken in de instelingen van het mailprogramma. 

Kijk eens bij Mail → Voorkeuren → Staat er een vinkje bij "inclusief verwante berichten"? 


Dat vakje is reeds aangevinkt.

Ik zie in de voorkeuren ook niets anders wat daar relatie mee heeft.


Dan weet ik het niet. Mogelijk heeft @Willy22 of @huistijger nog een idee? 


Hoi @Marc58 

Dit was inderdaad enkele jaren geleden een probleem wat wel eens voorkwam, doch dat heeft Apple opgelost met een nieuwe update.

Alhoewel ik mij meen te herinneren dat het op de iPhone voorkwam en niet op de Macbook of iMac
Dus mijn vraag is welke versie en nummer heeft je besturingsysteem?
Deze instellingen zijn ook belangrijk:

 

 

Ik gebruik het standaard iMac-mailprogramma met het blauwe icoontje met een @ erin. 

Ik denk dat jij het icoontje met het envelopje er in bedoeld? 

 


@huistijger : Deze app inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk een icoontje op een andere plek in het menu. 
Maar dat is nu niet mee belangrijk. 
 

Het gaat nu vermoedelijk om een instelling op de iMac. Maar waar? 


Ik vraag me af of het hele bericht niet op de Mac zichtbaar is of alleen de inhoud.
Delete soms de telefoon direct op de server de berichten die hij ophaalt?

En als ik je goed begrijp is de telefoon geen Apple, dus dan moet iemand anders even vertellen hoe je dat op de telefoon instelt, wel beter als je even het merk en type verteld en het besturingsysteem en welk mailprogramma je gebruikt.


@huistijger

In zijn eerste reactie staat wel degelijk dat het een IPhone is. 


Moest even zoeken maar je hebt gelijk @Noordzee 

@Marc58 

Het gaat dus om een doorgestuurd bericht.

Dan is de onderste regel belangrijk :


 


Dank voor de antwoorden;

Het besturingssysteem is Monterey 12.01 en idd i.c.m. iPhone (iOS 15.1).

@Huistijger alle instellingen stonden zoals in jouw voorbeelden behalve de laatste regel (Voeg geselecteerde tekst in….) 
Die heb ik nu geselecteerd maar daarmee is de tekst van de doorgestuurde mail niet zichtbaar.

Ik heb dezelfde mail nogmaals laten doorsturen met hetzelfde resultaat dat de inhoud van doorgestuurde mail niet zichtbaar is.