Skip to main content

Nieuwe pc geïnstalleerd  en daarna bestaand kpn email account aangemaakt.

Alle mails verschijnen prima. Ook verschijnen alle sub mappen.

Probleem: alle sub mappen zijn leeg.

Waar zijn de mails gebleven?

Kijk eens op de webmail, wat ziet u daar?

https://webmail.kpnmail.nl


in webmail zie ik wel mails ( teruggaand tot 2018 )

Als ik mappen aanklik, gebeurt er niets.

Zelfgemaakte sub mappen bestaan nog wel in de mail, maar ze zijn allemaal leeg.

Als ik nu een mail in een sub map zet , dan blijft ie mooi zitten


Als u in de webmail een mailtje plaatst in een zelf gemaakte submap, ziet u deze dan even later ook op uw nieuwe pc in diezelfde map staan? Zo ja, dan is uw nieuwe pc op de juiste manier ingesteld.


Dit werkt inderdaad zo.

Deze map is op beide plaatsen te zien en ook de mail erin.

Waarom zijn de bestaande sub mappen niet te zien in de webmail en wel in de nieuwe PC ?

En waar is de inhoud gebleven van die sub mappen?

 


Op de oude pc zal geconfigureerd zijn als POP3 account. En dan worden zelf gemaakte mappen niet bijgewerkt met de server. Alleen POSTVAK IN werkt dan.

Oplossing kan dan zijn: in hetzelfde emailprogramma hetzelfde mailaccount nogmaals toevoegen, maar dan als IMAP account. Vervolgens kun je de mail van de extra mappen bij het oude account verplaatsen / kopiëren naar dezelfde mappen van het nieuwe account. Maar doe voorzichtig, let goed op wat er gebeurt. Check de server. En je nieuwe pc. Begin met een paar onbelangrijke mails. 

Ik begrijp dat de mails van POSTVAK IN wel op de nieuwe pc tevoorschijn zij  gekomen? Dan hoef je daar niets aan te doen.


Hi @kosovo! Ik zie dat Nick83 je al aan het helpen is, super :smile:  Heb je Nick83's tip geprobeerd om de mail opnieuw in te stellen als IMAP-account? Is daarmee het probleem opgelost?


dag Robyn,

 

Ik heb  dat nog niet geprobeerd.

Waar  kan ik zien of het IMAP of POP3 is?

En hoe kan ik dat veranderen?

gr.

Bert


Hi @kosovo. Je kan dat zien bij de instellingen van het e-mailaccount. Welk programma gebruik je voor de mail?

Je kunt het account niet zomaar aanpassen. Je moet dan in de eerste instantie een extra account aanmaken. Zie https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Reageer