Skip to main content

mijn man en ik hebben allebei een iMac en allebei ook ditzelfde probleem. alle updates zijn helemaal bij. alle suggesties van de instellingen staan bij ons zoals jullie opgeven, maar de inhoud van de mailtjes zijn NIET zichtbaar. heel soms lukt het als we de mail uitzetten en weer openen. dan is “soms” de inhoud van een mail te zien. het is heel erg irritant. ik heb niet zoveel mailtjes, maar mijn man wel en die wordt er stapelgek van. hij gaat nog een de iMac door het raam gooien 🙄

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt originele topic]

Hoi @takkies14! Dat is niet de bedoeling. Gebruik je een mailprogramma, of lees je de mail via de webmail? Mocht je de webmail nog niet geprobeerd hebben, zou je dan willen kijken hoe het daar gaat? 


webmail? ik open de mailtjes op mij iMac gewoon met dat “blauwe met witte envelop icoontje”

dat doen we al jaren, maar de laatste maanden krijgen we de inhoud niet te zien 

 

 


er is dus al die jaren niets veranderd ……. we krijgen binnenkort glasvezel, misschien dat het dan verbetert


je bedoelt de webmail bij de KPN? 

daar kan ik ze wel openen, maar dat gebruik ik niet, die maak ik iedere dag leeg.

dat doet mijn man trouwens niet, die laat de maaltjes daar altijd staan

 


je bedoelt de webmail bij de KPN? 

daar kan ik ze wel openen, maar dat gebruik ik niet, die maak ik iedere dag leeg.

dat doet mijn man trouwens niet, die laat de maaltjes daar altijd staan

Als je de mailtjes in webmail elke dag weggooit dan is het logisch dat ze ook niet zichtbaar zijn in de mailbox op jouw Mac.

Zie je die mailtjes helemaal niet op jouw Mac of staan ze wel in de inbox maar kan je e niet lezen?


dan zijn die mailtjes allang binnen op mijn computer hoor !!!

ik zie ze staan, maar als ik ze open klik zie ik de inhoud niet, alleen een lege blad !!!!

mijn man gooit ze niet weg bij de webmail en hij kan de inhoud ook niet zien…

 


en soms dan ineens kan je er weer een paar lezen, maar als je zo’n mailtjes later weer eens wil openen, is de inhoud weer niet zichtbaar.

het is heel erg vreemd…..


ik heb als een contact hierover gehad met de Apple helpdesk, maar die kenden dit fenomeen niet

ze hebben toen meegekeken op mijn computer en stonden voor een raadsel !!!!


Gebruik je pop of imap om je mails te synchroniseren met jouw Mac?


pop

 


Check, dan speelt het dus alleen via het mailprogramma op de Macbook en ook de Apple medewerkers stonden voor een raadsel. Allereerst raad ik je aan om een back-up van je mail te maken. Zo gaan de mails niet verloren, want omdat je POP gebruikt staan ze alleen op jouw apparaat opgeslagen. Kijk vervolgens of er updates zijn voor het e-mail programma van Apple. Wellicht is het daarmee al opgelost. Zo niet, dan raad ik je aan om het e-mail account opnieuw in te stellen. Hopelijk is alles daarna wel zichtbaar. 🤞


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat de mails inmiddels weer zichtbaar zijn. Zo niet, laat het hier gerust weten! 


nee, het probleem is nog niet verholpen, helaas…… we weten het ook niet meer….


Pff, wat een gek probleem. @huistijger, jij bent Apple gebruiker toch? Jij nog ideeën? 


Hoi @takkies14 
Wat vervelend dat jullie email lege  berichten laat zien.
Als zelfs de helpdesk van Apple het niet kan verhelpen dan wordt het wel heel lastig.
Ik heb nog een kleine kans gevonden:
Staat er naast je emailadres ook een tilde in een cirkel? (een tilde is een golfje zie de schermafdruk die ik hier plaats.)
Zo ja klik dan inkomend met de rechtermuistoets aan en kies voor Gebruik ---(je emailadres) online.

Misschien een onnodige vraag, maar 'wil hem toch stellen, heb je wel de nieuwste software er op staan?  En wat is je besturingsysteem?
Klik het appeltje links boven in het menu aan en kies voor Over deze Mac.
Daar staat het besturingsysteem in, wat staat daar?

 


het ziet bij ons anders uit:

 


je wilt het niet geloven, maar het is opgelost.😀

ik kreeg de nieuwe update VENTURA 13 van de apple

en eureka Ventura heeft het mail probleem opgelost

de inhoud van de mail is nu weer direct zichtbaar

wij zijn helemaal blij🤗


Wat fijn! Super dat je dit hier ook deelt, prettig voor toekomstige meelezers die tegen hetzelfde aanlopen. Heel erg blij dat je de inhoud van de mails weer kunt zien, en alvast een fijn weekend gewenst @takkies14