Skip to main content
Antwoord

Inkomende en uitgaande mails te zien op zowel hoofdaccount als aliassen

• September 16, 2025
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik heb aliassen aangemaakt op mijn kpn email account.  Echter: al mijn inkomende post, verzonden post en verwijderde post verschijnt op ieder van de aangemaakte accounts terwijl ik het alleen wil ontvangen op mijn hoofdaccount en dan zelf wil verplaatsen naar een van de aliassen. Ik maak gebruik van Outlook classic. 

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@Ton de K 

Dat hoort zo, een alias is een extra e-mailadres wat gekoppeld is aan dezelfde mailbox, onder elk daarvan zie je daarom dezelfde mails.

Als je mail gescheiden wilt houden dan kan je extra mailaccounts aanmaken.

Voor meer uitleg zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres

Als je de extra e-mailadressen wilt omzetten naar aparte mailaccounts dan moet je ze eerst verwijderen onder je hoofd mailaccount en dan de klantenservice bellen of een belafspraak maken om die extra e-mailadressen weer vrij te geven, ze worden namelijk een paar maanden gereserveerd zodat ze niet gelijk door iemand anders in gebruik worden genomen.

Bellen kan op 0800-0402 en een terugbelafspraak maken kan via Contact opnemen, voordeel van de laatste is dat je dan een moment dat het jou uitkomt kan kiezen.

Zodra ze vrijgegeven zijn kan je ze zelf weer aanmaken als mailaccount of als het geen kpnmail.nl e-mailadres is toevoegen als extra e-mailadres aan een ander/nieuw kpnmail.nl account.

2 reacties

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 16, 2025

Hi ​@Ton de K 

Dat hoort zo, een alias is een extra e-mailadres wat gekoppeld is aan dezelfde mailbox, onder elk daarvan zie je daarom dezelfde mails.

Als je mail gescheiden wilt houden dan kan je extra mailaccounts aanmaken.

Voor meer uitleg zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres

Als je de extra e-mailadressen wilt omzetten naar aparte mailaccounts dan moet je ze eerst verwijderen onder je hoofd mailaccount en dan de klantenservice bellen of een belafspraak maken om die extra e-mailadressen weer vrij te geven, ze worden namelijk een paar maanden gereserveerd zodat ze niet gelijk door iemand anders in gebruik worden genomen.

Bellen kan op 0800-0402 en een terugbelafspraak maken kan via Contact opnemen, voordeel van de laatste is dat je dan een moment dat het jou uitkomt kan kiezen.

Zodra ze vrijgegeven zijn kan je ze zelf weer aanmaken als mailaccount of als het geen kpnmail.nl e-mailadres is toevoegen als extra e-mailadres aan een ander/nieuw kpnmail.nl account.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Een alias is niets anders dat je moet zien als een toegangsdeur in je huis (je hoofdmailbox). Dus om je berichten zelf onder te verdelen in aliassen,  dat is niet de juiste benaming.

Als je ze gescheiden wilt houden, dan moet je dus kiezen voor meerdere mailboxen.