Skip to main content

Sinds gisteren kan ik geen mail meer ontvangen op mijn iPad (terwijl er niets gebeurd is). Wel mail versturen. Ik snap er niets van, Hij zegt dan op een gegeven moment downloaden 1 van zoveel berichten maar dan gebeurd er niets meer. Soms staat er dan e-mail bijgewerkt terwijl ik niets ontvangen heb. Wie kan mij helpen? 

Hallo @Siboho 

 

Probeer eens of een herstart van de iPad helpt, daarmee schoon je het geheugen op en meestal werkt de iPad daarna ook weer sneller en zonder vastlopende programma's.

Zie hier hoe je dat doet: https://support.apple.com/nl-nl/HT210631


Hallo @Siboho kun je de mail wel via de webmail verwerken? Zo ja, dan ligt het niet aan KPN maar aan de instellingen van je eigen mailprogramma.

 


Ja @JanD , via webmail lukt het wel. Bedankt voor je reactie.


Hartstikke bedankt voor je reactie @GeSp, dat ga ik zeker proberen!


Hallo @Siboho 

 

Is het nog gelukt en werkt het weer na de herstart of hou je hetzelfde probleem?


@GeSp Gisteren voordat ik de herstart had gedaan kreeg ik opeens de mail binnen. Maar nu helaas het zelfde probleem weer. De hele dag nog geen mail binnen kunnen halen. Blijft zo raar want uitgaande mail lukt wel gewoon.. 


Is er iemand die weet wat ik hiermee aan moet? 


@Siboho 

Als je die herstart hebt gedaan en het daarna nog steeds gebeurt dan ligt het aan wat anders.

Gebruik je nog wel de juiste servers voor ophalen van email, het beste kan je tegenwoordig de kpnmail.nl servers gebruiken, ook voor de andere domeinen zoals planet.nl, telfort.nl e.d..

Zie hier voor de instellingen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

De serverinstellingen staan iets naar beneden onder Overzicht mailserver instellingen.

 

Plaats anders eens een afbeelding van je instellingen, wel eerst even je naam en bij emailadres het gedeelte voor het @ wegpoetsen.


@GeSp Ik zal foto’s toevoegen. Ik ben door ziekte erg beperkt in m’n energie dus ik waardeer het erg dat je me helpt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!


Hoi @Siboho 

Gebruik poort 995 voor inkomende POP
En zet SSL aan


Hallo @Siboho 

 

Dat is vervelend als je weinig energie hebt, hopelijk verbeterd dat snel.

Dat @on.nl email adres is een alias van het @onsneteindhoven.nl email adres?

Je gebruikt nog de oude instellingen voor de POP server met poort 110, dat zou het probleem kunnen veroorzaken.

Kan je bij INKOMENDE-INSTELLINGEN ook SSL aanzetten met de slider, de Serverpoort moet je dan op 995 instellen als het mail programma dat niet automatisch aanpast.

De rest van de instellingen zien er goed uit.

 

@huistijger had hetzelfde idee zie ik.


@GeSp hartstikke bedankt, dat ga ik proberen! Ja, dat andere, on.nl is een alias inderdaad! 


@GeSp Helaas, heb SSL aangezet en de poort veranderd in 995 en dan zegt ie zowel bij @on.nl en bij @onsneteindhoven.nl dat het e-mailadres ongeldig is, zie foto’s.

 

 


Je gebruikt twee emailadressen wat is de juiste?  @onsneteindhoven.nl of @on.nl?

Moet dat laatste misschien @ons.nl zijn?

Ik denk dat je beter  @onsneteindhoven.nl  of @on(s).nl voor beide kunt gebruiken.

Update:

ons.nl is fout dan zou het on.nl moeten zijn


@Siboho

Met exact dezelfde gegevens (e-mailadres en wachtwoord) kan je wel inloggen in webmail?

Die melding lijkt uit het mailprogramma zelf te komen, er staat geen spatie of vreemd teken voor of in dat email adres?

Aanvulling:

Je zei eerder dat @on.nl een alias is van @onsneteindhoven.nl, dan zou het wachtwoord voor beide gelijk moeten zijn, met beide moet je ook kunnen inloggen in webmail.

 

@huistijger

on.nl is een geldig domein bij KPN:

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl.

 

Aanvulling: Die correctie zag ik ook na het posten van mijn bericht.


Had mezelf al gecorrigeerd @GeSp 😎


Advies van mijn kant: ga over naar IMAP mail in plaats van POP.

IMAP is een modernere manier van mail afhandelen, en tegenwoordig standaard.

Je hebt dan je archief op de KPN servers staan, en dat is een goede beveiliging tegen verlies van gegevens. Daarnaast kun je dan op alle apparaten de mail op dezelfde manier gebruiken.

 

Hoe je het instelt staat op de kpn instellingen site.

 


@GeSp Ja klopt, ik kan wel gewoon inloggen met @on.nl en met @onsneteindhoven.nl op webmail. Heb altijd gewoon mail kunnen ontvangen op m’n iPad maar waarom nou ineens niet meer? Terwijl er niets veranderd is. Als ik de mail open gaat ie zoeken naar mail en na een poosje staat er mail bijgewerkt terwijl dat dus niet zo is want er komt niets binnen.


@EAZ1964 zou je me misschien een linkje kunnen sturen van de instellingensite als dat niet teveel is gevraagd?


https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 


@EAZ1964 Hartstikke bedankt!


@Siboho 

Je zou IMAP kunnen proberen, alleen zou ik dat dan eerst met een ander account doen, je zou daarvoor een extra mailbox aan kunnen maken via email.kpn.com.

Let wel op, als je het POP account verwijderd op je iPad dan ben je alle mails in dat account kwijt, volgens de instellingen in je afbeelding verwijderd je ze namelijk na 1 week van de KPN mailserver, alle Verzonden mails via dat POP account staan sowieso niet op de KPN mailserver.

Dat POP account dus laten bestaan of een backup maken als je die mails wilt bewaren.


@GeSp ik denk dat ik dit maar niet moet doen en hulp moet gaan zoeken want dit kost me teveel energie. Sorry maar heel erg bedankt voor al je moeite!
Groetjes, Simone

 

Ps. Mijn mail wordt bewaard in iCloud van Apple.


@Siboho 

Dat lijkt mij ook de beste optie om iemand te zoeken die een beetje thuis is met de Apple programma's.

En graag gedaan ook al is het helaas nog niet opgelost, het blijft een raar probleem dat je geen mail kan ophalen maar wel kan verzenden met de juiste instellingen.


@GeSp ja, vind ik ook heel raar, vooral omdat er niets veranderd is maar het probleem er zomaar ineens was 🤷🏻‍♀️! En verzenden inderdaad geen probleem is!

Fijn weekend nog!