Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant, via mijn KPNid, inloggen met mijn oud provider email user gaat goed.

Nu heb ik een email alias aangemaakt en eindigend op @kpnmail.nl maar ik kom niet in de webmail.

Als ik mijn KPNid gebruikt krijg ik de foutmelding; Het domein dat gebruikt wordt om in te loggen wordt niet ondersteund.

Als ik mijn KPN emailalias gebruikt met het wachtwoord vanuit mijn KPNid krijg ik ook een foutmelding.

Dus hoe kom ik in KPN webmail?

Groet,

Steven

@Chimo Hoi Steven, van harte welkom bij ons en op ons forum!

Ik help je graag op weg met je mail, ik lees dat 't inloggen op Webmail niet lukt. Het wachtwoord van je mailbox is inderdaad niet hetzelfde als dat van je KPN ID. Is je aangemaakte alias zichtbaar in MijnKPN? Zo ja, dan is dat een goed teken. Je logt in op Webmail met je mailbox, zoals je deze in MijnKPN ziet. Lukt het om het wachtwoord voor je mailbox opnieuw in te stellen? Ik ben benieuwd of het daarna lukt om in te loggen. 


@Chimo :

Je hebt een KPN gebruikersnaam gekregen en die je moet gebruiken bij de webmail en bij het ophalen van email in jouw emailprogramma. M.b.v. MijnKPN kun je het wachtwoord veranderen voor dat KPN gebruikersnaam.

De gegevens van jouw vorige provider werken natuurlijk niet bij de KPN webmail en bij het ophalen van email van de KPN emailserver.

De gegevens van jouw vorige provider werken wel bij Mijn KPN. Want het oude emailadres van jouw vorige provider werd/wordt gebruikt om een bevestigingemail naar jou te sturen. Maar zodra je in staat bent om van jouw nieuwe KPN emailadres email op te halen/te lezen, is het sterk aan te raden om het emailadres van het KPN ID te wijzigen naar jouw nieuwe KPN email gebruikersnaam.


Onder welke hoofdstuk kan ik vinden waar ik mijn email alias heb aangemaakt? En/of hoe lang duurt het voordat mijn emailalias zichtbaar is?


@Chimo :

Pas als je in alle KPN systemen opgenomen bent kun je wijzigingen doorvoeren. Probeer gewoon elke dag even of je dingen kunt veranderen. Daarnaast moet je ook nog jouw abonnement aan jouw KPN ID koppelen.


Oke en hoe lang duurt het voordat ik in alle KPN systemen opgenomen ben?

In Mijn KPN onder Producten ==>Thuis==>en bij Informatie en Instellingen zie ik nog steeds niks(de nieuw gemaakte email alias)

En onder Overzicht==> krijgt ik verder helemaal geen gegevens te zien.

(Dit komt denk ik dat er ook geen factuur si aangemaakt, denk ik…...)


@Chimo :

Ik zou toch denken dat de KPN nu alles wel op orde zou hebben ……………..


@Chimo In de bevestiging van de aanvraag van je pakket staat de startdatum. Vanaf die datum is je nieuwe pakket actief, en kan je jouw abonnement ook bekijken in MijnKPN. Dat betekent dat je vanaf dan ook e-mailadressen kan toevoegen in MijnKPN. 

Het is allereerst belangrijk om een KPN ID aan te maken met een werkend e-mailadres, zodat je kan inloggen op MijnKPN. Vervolgens kan je je ‘product koppelen’, zodat jouw abonnement zichtbaar wordt in MijnKPN. Zijn deze stappen gelukt, dan kan je een kpnmail e-mailadres aanmaken. 


Beste Alexandra,

Als je mijn bericht heb gezien van een dag geleden kan je ook zien dat ik al in kan loggen in MijnKPN…….

Maar kan nog steeds niet zien het email alias die ik aangemaakt heb!


@Chimo Je hebt gelijk, goed punt! Wat is de startdatum van jouw abonnement, is deze al van start gegaan? En is het gelukt om het abonnement te koppelen, zie je jouw abonnement wel staan als je inlogt op MijnKPN? Dat is me niet helemaal duidelijk. Wat je ook kan doen is telefonisch of via chat contact opnemen met onze klantenservice. Mijn collega's daar kunnen direct met je mee kijken om je te helpen met MijnKPN en het e-mailadres.