Skip to main content

Inloggen op webmail lukt niet op andere computesr dan de thuiscomputer. 
Hoofdletters worden niet geaccepteerd lijkt het
Geprobeerd op zowel Mac als PC, met de browsers Safari, Edge en Chrome.
Kan wel inloggen op andere KPN websites die dezelfde gegevens gebruiken.
Hoe kan dat?

Hallo @Sinamuh 

 

Dat je in het Gebruikersnaam / e-mailadres veld bij webmail geen hoofdletters kan invoeren klopt, dat maakt ook helemaal niet uit aangezien er geen onderscheid is tussen hoofd- en kleine letters in een e-mailadres, het e-mailadres veranderd daar niet door.
In het Wachtwoord veld wordt er wel onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters.

Als je niet kan inloggen dan heeft dat een andere reden, misschien verkeerd wachtwoord gebruikt, het e-mail wachtwoord en het wachtwoord van je KPN ID kunnen best verschillend zijn, het is zelfs aan te raden om die niet hetzelfde in te stellen.
 


Hi @Sinamuh, we zijn een aantal dagen verder, is het inmiddels wel gelukt om in te loggen? EN zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? 


Hi @GeSp & @Maja_ ,


Dank voor het meedenken, maar nee, het is nog niet gelukt helaas. Het gaat om toegang to mijn vaders e-mail, hij is overleden afgelopen juli.


Op zijn PC lukt het wel, vanaf mijn computers niet (PC of Mac maakt niet uit).
Omdat die hoofdletters in het account gebruikersnaam en/of webmail adres niet worden geaccepteerd vroeg ik mij af of dat ook geldt voor het password veld.

Ik weet zeker dat de passwords goed zijn, die heb ik karakter voor karakter overgenomen en vanaf die kopie weer ingetypt. Ze stonden ook nog in zijn browser historie, waarde ik dubbelgechecked heb.

Dat werkte op de PC van mij vader: Ik kon inloggen met zijn account gebruikersnaam / KPN ID en wachtwoord op zowel zijn Mijn KPN Account als op de kpn webmail (Met zijn e-mail adres inloggen lukte daar niet met dat wachtwoord, ook niet met een ander dat hij had achtergelaten).

Hetzelfde geldt voor het email adres van mijn moeder. Ook dat kon ik inzien vanaf de PC daar, na inloggen met het haar e-mail adres + wachtwoord, (niet met een account, dat heb ik niet) maar ook dat lukt niet vanaf hier.

Bijzonder onhandig omdat we van alles te regelen hebben en we anderhalf uur rijden van elkaar wonen. Daar is webmail voor uitgevonden :P

Ik heb inmiddels zijn internet & email gekoppeld aan zijn  'Mijn KPN' in de hoop dat via die weg als een soort single sign-on de webmail bereikt kon worden. Maar dat had geen effect omdat je dan eerst naar dezelfde pagina wordt doorverwezen.

Een nieuwe wachtwoord aanvragen vind ik riskant zolang ik niet weet waar het aan ligt omdat ik daar dan ws nog steeds niet bij kan van afstand en mogelijk daarna ook niet vanaf mijn vaders PC.
 

 


Het thuisabonnement loopt nog gewoon? Er is niets opgezegd? Is er misschien een curator "in het spel" die alle wachtwoorden aangepast heeft?

U kunt op het MijnKPN account inloggen? U ziet daar de juiste facturen van het thuisabonnement? 


Dat werkte op de PC van mij vader: Ik kon inloggen met zijn account gebruikersnaam / KPN ID en wachtwoord op zowel zijn Mijn KPN Account als op de kpn webmail (Met zijn e-mail adres inloggen lukte daar niet met dat wachtwoord, ook niet met een ander dat hij had achtergelaten).

Hetzelfde geldt voor het email adres van mijn moeder. Ook dat kon ik inzien vanaf de PC daar, na inloggen met het haar e-mail adres + wachtwoord, (niet met een account, dat heb ik niet) maar ook dat lukt niet vanaf hier.

Bijzonder onhandig omdat we van alles te regelen hebben en we anderhalf uur rijden van elkaar wonen. Daar is webmail voor uitgevonden :P

Ik heb inmiddels zijn internet & email gekoppeld aan zijn  'Mijn KPN' in de hoop dat via die weg als een soort single sign-on de webmail bereikt kon worden. Maar dat had geen effect omdat je dan eerst naar dezelfde pagina wordt doorverwezen.

Een nieuwe wachtwoord aanvragen vind ik riskant zolang ik niet weet waar het aan ligt omdat ik daar dan ws nog steeds niet bij kan van afstand en mogelijk daarna ook niet vanaf mijn vaders PC.

Gecondoleerd @Sinamuh 🙁

Als ik het goed begrijp gaat het om 2 mailadressen waar je graag bij wil kunnen (die van je vader én die van je moeder) en zijn die mailadressen gekoppeld aan het internetabonnement dat nu nog van je moeder is. Het is mogelijk een mailadres te verhuizen van het ene naar het andere klantnummer, maar dat kan alleen als dat mailadres niet het hoofdmailadres van het abonnement is. Mijn vermoeden is dus dat in ieder geval 1 van de mailadressen niet onder jouw eigen abonnement gehangen kan worden. 

Ik wil je in deze specifieke situatie aanraden om te bellen met onze speciale nabestaandendesk, daar zullen ze ongetwijfeld vaker te maken krijgen met deze situatie en kunnen je hier verder mee helpen. Ze zijn op kantoordagen te bereiken van 8-18, op het nummer 0800-0201 555.


Hi @Nick83,
Ja, dat loopt nog gewoon door, ik kan alle facturen inzien. Zag inmiddels dat er ook een site is https://email.kpn.com waar ik de email adressen op een rijtje kan zien die bij een Alles-in-1 en Internet van KPN abonnement horen.
 


Dat werkte op de PC van mij vader: Ik kon inloggen met zijn account gebruikersnaam / KPN ID en wachtwoord op zowel zijn Mijn KPN Account als op de kpn webmail (Met zijn e-mail adres inloggen lukte daar niet met dat wachtwoord, ook niet met een ander dat hij had achtergelaten).

Hetzelfde geldt voor het email adres van mijn moeder. Ook dat kon ik inzien vanaf de PC daar, na inloggen met het haar e-mail adres + wachtwoord, (niet met een account, dat heb ik niet) maar ook dat lukt niet vanaf hier.

Bijzonder onhandig omdat we van alles te regelen hebben en we anderhalf uur rijden van elkaar wonen. Daar is webmail voor uitgevonden :P

Ik heb inmiddels zijn internet & email gekoppeld aan zijn  'Mijn KPN' in de hoop dat via die weg als een soort single sign-on de webmail bereikt kon worden. Maar dat had geen effect omdat je dan eerst naar dezelfde pagina wordt doorverwezen.

Een nieuwe wachtwoord aanvragen vind ik riskant zolang ik niet weet waar het aan ligt omdat ik daar dan ws nog steeds niet bij kan van afstand en mogelijk daarna ook niet vanaf mijn vaders PC.

Gecondoleerd @Sinamuh 🙁

Als ik het goed begrijp gaat het om 2 mailadressen waar je graag bij wil kunnen (die van je vader én die van je moeder) en zijn die mailadressen gekoppeld aan het internetabonnement dat nu nog van je moeder is. Het is mogelijk een mailadres te verhuizen van het ene naar het andere klantnummer, maar dat kan alleen als dat mailadres niet het hoofdmailadres van het abonnement is. Mijn vermoeden is dus dat in ieder geval 1 van de mailadressen niet onder jouw eigen abonnement gehangen kan worden. 

Ik wil je in deze specifieke situatie aanraden om te bellen met onze speciale nabestaandendesk, daar zullen ze ongetwijfeld vaker te maken krijgen met deze situatie en kunnen je hier verder mee helpen. Ze zijn op kantoordagen te bereiken van 8-18, op het nummer 0800-0201 555.

Dank je wel @Maja_,

Als ik op email.kpn.com inlog met het account email-adres / KPN ID van mijn vader dan zie ik dat beide email-adressen erbij horen (en nog een derde) en dus gekoppeld zijn aan het internetabonnement van mijn vader.
Ik ga proberen dit via de nabestaandendesk te regelen.
Als ik nog iets bijzonders tegenkom laat ik het weten!
 


Helemaal prima @Sinamuh, ik ga er wel van uit dat ze dit goed voor je kunnen regelen, voor zover het technisch mogelijk gaat zijn 🙂