Skip to main content

Mijn email adres is sinds vorige week niet meer in gebruik. Deze wil ik zo spoedig mogelijk weer in gebruik nemen omdat deze nog zakelijk gebruikt wordt. Het was een hetnet.nl email adres.

Het adres is buiten gebruik gezet omdat we een half jaar geleden het abonnement hebben opgezet. 

Nu heeft iemand me van de klantenservice verteld dat ze dit emailadres weer actief kunnen maken. Hoe?

Volgens mij kan dit nu niet meer. Ik denk dat u daar nu te laat mee bent.

Nu heeft iemand me van de klantenservice verteld dat ze dit emailadres weer actief kunnen maken.

Waarom heeft diegene dat dan niet meteen gedaan?


zover ik weet kan dat wel, maar de mail die eventueel nog op de server stond ben je wel kwijt.

en een @hetnet account kan alleen als alias (dus moet je eerste een @kpnmail account aanmaken met daaronder het betreffende @hetnet account)  en dit email adres is nu geblokkeerd voor gebruikt dus die moet de klanten service er afhalen.

maar waarom stel je de vraag nu hier terwijl je al contact heb gehad met de klantenservice ?  


Welkom op de community @HansCafe. Als een abonnement wordt opgezegd vervalt een e-mailadres inderdaad na 6 maanden. Als je het adres wilt behouden kan het abonnement bij het opzeggen omgezet worden in een e-mail only pakket. Bij mijn weten kan dat achteraf niet alsnog gedaan worden. De enige afdeling die het bij het opzeggen kan doen, is de afdeling die over de opzeggingen gaat. Mocht het mogelijk zijn, zijn zij de enige die het kunnen. Zij zijn alleen telefonisch bereikbaar: 0800-0402.


Wat een waardeloze service, beste KPN, dat deze mogelijkheid nergens op jullie website wordt uitgelegd. Deze situatie komt in de praktijk vast veel vaker voor, nu de glasvezelnetwerken door andere aanbieders worden aangelegd en je als KPN-klant niet anders kunt dan overstappen als je dat snelle internet wilt. En als je dan om zeer voor de hand liggende redenen toch je eigen e-mail account wilt behouden (voor € 7,50 in de maand, wat ook nergens op de website te vinden is), laat KPN je lekker bungelen en moet je het maar zien te regelen via 0800-0402. Wat een misplaatst en buitengewoon klantonvriendelijke marketing om dit zo verstopt te houden - waarschijnlijk omdat een e-mail only account geen echt aantrekkelijke business is….


Wat een waardeloze service, beste KPN, dat deze mogelijkheid nergens op jullie website wordt uitgelegd. Deze situatie komt in de praktijk vast veel vaker voor, nu de glasvezelnetwerken door andere aanbieders worden aangelegd en je als KPN-klant niet anders kunt dan overstappen als je dat snelle internet wilt. En als je dan om zeer voor de hand liggende redenen toch je eigen e-mail account wilt behouden (voor € 7,50 in de maand, wat ook nergens op de website te vinden is), laat KPN je lekker bungelen en moet je het maar zien te regelen via 0800-0402. Wat een misplaatst en buitengewoon klantonvriendelijke marketing om dit zo verstopt te houden - waarschijnlijk omdat een e-mail only account geen echt aantrekkelijke business is….

KPN is voor zover ik weet de enige provider die dit überhaupt aanbied. Bij alle andere providers vervalt het emailadres na 6 maanden. Dat is standaardbeleid van alle providers.

Bij KPN is het mogelijk om het emailadres te behouden. De klant moet er wel zelf om vragen. Wat is daaraan het probleem? Als de klant er niet om vraagt, dan zal de klant er ook geen behoefte aan hebben toch?

En nee, het is totaal niet lucratief voor een provider om zoiets aan te bieden. Daarom doen de meeste providers het ook niet en vraagt KPN er zo'n belachelijk hoog bedrag voor.


Het 6 maanden behouden van het e-mailadres na opzeggen is wettelijk bepaald, dus dat doen alle providers. Ik weet niet of andere providers een e-mail only optie bieden daarbij, wij doen het in ieder geval wel. Dat is iets wat je zelf moet aangeven bij het opzeggen. Wij weten niet of jij je adres wel of niet wilt behouden, of überhaupt gebruikt. Dat weet alleen jij zelf.


Reageer