Skip to main content

Mijn dochter heeft jaren terug een insta account aangemaakt en gekoppeld aan haar @kpnmail.nl. Dat mailadres is door een verhuizing en tijdelijke andere provider vervallen. Nu heeft insta haar account geblokt wegens mogelijke phishing en moet ze opnieuw inloggen met een beveiligingscode. Ze heeft (uiteraard) haar insta gegevens nooit aangepast met als gevolg dat een niet meer bestaande 06 en haar kpnmail nog zijn gekoppeld. Ik heb exact hetzelfde emailadres opnieuw aangemaakt (deze is ook nog bekend bij insta want als ik hem iets anders invoer voor bijv. een wachtwoordherstel geeft hij aan ‘geen account gevonden’. Echter zowel de mails van een wachtwoordreset en ook de beveiligingscode die we opvragen bij insta worden niet ontvangen. Iemand een idee hoe dit kan en nog belangrijker hoe dit is op te lossen? Het account heeft voor haar grote emotionele waarde en instagram zelf is met geen mogelijkheid te benaderen (als iemand wel eventueel contactgegevens heeft zijn die ook welkom uiteraard….

Komt de mail ook niet aan in de spam map? Gekeken via webmail?


Komt de mail ook niet aan in de spam map? Gekeken via webmail?

klopt, niet in spam. Ik kijk via webmail. Heb ook contact gehad met support van kpn, die hebben ook niets geks kunnen vinden.


Heeft je dochter misschien ook Facebook en heeft ze haar Facebook en Instagram gekoppeld? Dan zou ze via het Facebook account moeten kunnen inloggen.


Heeft je dochter misschien ook Facebook en heeft ze haar Facebook en Instagram gekoppeld? Dan zou ze via het Facebook account moeten kunnen inloggen.

heeft ze helaas niet :-)


Hallo @MRV71 ,

Je kunt dit probleem alleen oplossen via Instagram.

https://help.instagram.com/374546259294234

Problemen met e-mailadres oplossen

Het e-mailadres voor mijn Instagram-account is gewijzigd.

Als het in je Instagram-profiel vermelde e-mailadres is gewijzigd, sturen we je 2 e-mails waarin we je vragen de wijziging te accepteren of terug te draaien. Er wordt één e-mail verzonden naar het oorspronkelijke adres om de wijziging af te wijzen en één e-mail naar het nieuwe e-mailadres om de wijziging toe te staan. Zo weten we zeker dat het verzoek van jou afkomstig is.

Als je een verzoek hebt ingediend om het e-mailadres voor je Instagram-profiel te wijzigen, geldt het volgende:

Je moet het verzoek accepteren via het nieuwe e-mailaccount dat is vermeld in je Instagram-profiel. Op die manier kunnen we bevestigen dat je toegang hebt tot het e-mailadres dat je aan je Instagram-account wilt koppelen. We sturen ook een e-mail naar het oorspronkelijke e-mailadres van je Instagram-profiel, zodat je de wijziging kunt terugdraaien als jij niet degene bent die het verzoek heeft ingediend.

Als je geen verzoek hebt ingediend om het e-mailadres voor je Instagram-profiel te wijzigen, geldt het volgende:

Je moet het verzoek afwijzen via het oorspronkelijke e-mailadres dat aan je Instagram-account is gekoppeld. De e-mail is afkomstig van security@mail.instagram.com en bevat een speciale link waarop je kunt klikken om de wijziging van het e-mailadres terug te draaien en je account te beveiligen. 

Houd er rekening mee dat dit proces alleen wordt gestart nadat een e-mailadres is gewijzigd via de Instagram-profielpagina en dat we je Instagram-mailadres niet zullen wijzigen zonder je toestemming. 

Lees meer informatie over wat je kunt doen als je denkt dat je Instagram-account is gehackt.

Als je problemen ondervindt met de toegang tot het oorspronkelijke e-mailadres van je Instagram-account, kun je meer lezen over wat je kunt doen.


Hallo @MRV71 ,

Je kunt dit probleem alleen oplossen via Instagram.

https://help.instagram.com/374546259294234

Problemen met e-mailadres oplossen

Het e-mailadres voor mijn Instagram-account is gewijzigd.

Als het in je Instagram-profiel vermelde e-mailadres is gewijzigd, sturen we je 2 e-mails waarin we je vragen de wijziging te accepteren of terug te draaien. Er wordt één e-mail verzonden naar het oorspronkelijke adres om de wijziging af te wijzen en één e-mail naar het nieuwe e-mailadres om de wijziging toe te staan. Zo weten we zeker dat het verzoek van jou afkomstig is.

Als je een verzoek hebt ingediend om het e-mailadres voor je Instagram-profiel te wijzigen, geldt het volgende:

Je moet het verzoek accepteren via het nieuwe e-mailaccount dat is vermeld in je Instagram-profiel. Op die manier kunnen we bevestigen dat je toegang hebt tot het e-mailadres dat je aan je Instagram-account wilt koppelen. We sturen ook een e-mail naar het oorspronkelijke e-mailadres van je Instagram-profiel, zodat je de wijziging kunt terugdraaien als jij niet degene bent die het verzoek heeft ingediend.

Als je geen verzoek hebt ingediend om het e-mailadres voor je Instagram-profiel te wijzigen, geldt het volgende:

Je moet het verzoek afwijzen via het oorspronkelijke e-mailadres dat aan je Instagram-account is gekoppeld. De e-mail is afkomstig van security@mail.instagram.com en bevat een speciale link waarop je kunt klikken om de wijziging van het e-mailadres terug te draaien en je account te beveiligen. 

Houd er rekening mee dat dit proces alleen wordt gestart nadat een e-mailadres is gewijzigd via de Instagram-profielpagina en dat we je Instagram-mailadres niet zullen wijzigen zonder je toestemming. 

Lees meer informatie over wat je kunt doen als je denkt dat je Instagram-account is gehackt.

Als je problemen ondervindt met de toegang tot het oorspronkelijke e-mailadres van je Instagram-account, kun je meer lezen over wat je kunt doen.

Via instagram zelf is dit niet op te lossen omdat ze geen toegang tot haar account heeft. Mijn vraag is er op gericht wat de reden en/of oplossing kan zijn om de mails van instagram die wel vanuit hen worden verstuurd maar niet op haar hernieuwde emailadres worden ontvangen. De mails worden niet door kpn afgevangen, ergens anders zit dus wel een blokkade, maar waar?

 


Hallo @MRV71 als je zelf een mailtje stuurt naar het hernieuwde kpnmail.nl adres van je dochter komt dat dan wel aan?


Heb je dat e-mail adres wel aangemaakt als "alias" onder jouw eigen account? 

Je hebt bij KPN minimaal twee e-mail accounts. Per e-mailaccount kun je tien e-mailadressen toevoegen. Dit kun je regelen in Mijn KPN.

 

  


Hallo @MRV71 als je zelf een mailtje stuurt naar het hernieuwde kpnmail.nl adres van je dochter komt dat dan wel aan?

ja, die komen wel aan.


Dan is de conclusie dat er bij Instagram kennelijk toch een ander e-mailadres staat geregistreerd. Of geen. 

De oplossing moet je dan toch bij Instagram zoeken en niet (meer ) bij KPN.


Heb je dat e-mail adres wel aangemaakt als "alias" onder jouw eigen account? 

Je hebt bij KPN minimaal twee e-mail accounts. Per e-mailaccount kun je tien e-mailadressen toevoegen. Dit kun je regelen in Mijn KPN.

 

  

ik heb via mijn kpn dit mailadres aangemaakt, bedoel je dat of bedoel je wat anders? Ik heb wel 1 mail vanuit facebook ontvangen omdat ik via mijn eigen account haar mailadres als mogelijk verkeerd gekoppeld had opgegeven, dan stuurt insta/facebook een mail naar jezelf en het andere mailadres ter verificatie. Heel vreemd dus, die komt wel aan, de resetmail en/of code om in te loggen niet.


Dan is de conclusie dat er bij Instagram kennelijk toch een ander e-mailadres staat geregistreerd. Of geen. 

De oplossing moet je dan toch bij Instagram zoeken en niet (meer ) bij KPN.

dat is dus niet zo, het mailadres is naam-achternaam@kpnmail.nl. Vraag ik een ww reset op dan geeft insta keurig aan dat naar dat mailadres een link is gestuurd, kies ik voor bijv. naam.achternaam@kpnmail.nl dan zegt insta dat dat een onbekend emailadres is. Ergens wordt de mail vastgehouden of geblokkeerd, maar waar en wat er aan te doen is? That's the question...


Ok, je hebt al gekeken in de spammap. Dan heb ik verder ook geen idee meer.


Ok, je hebt al gekeken in de spammap. Dan heb ik verder ook geen idee meer.

Jep. Jammer maar dank voor het meedenken. 


U voert hier het emailadres in voor wachtwoord herstel?

Dan krijgt u…

En dan 

? Het hier getoonde email adres is een verzonnen email adres. Ik zal nog eens een andere proberen.


Hi, ik heb precies hetzelfde probleem. Wat je dochter nog zou kunnen proberen is een videoselfie maken. Zelf had ik helaas geen foto’s van mezelf op mijn insta, dus deze optie ging niet op bij mij, maar wellicht kan het haar helpen. Ik hoop dat iemand nog een oplossing vindt voor het e-mailadres waar de mailtjes niet aankomen..Â