Skip to main content

Ik probeer op mijn nieuwe telefoon de KPN/HETNET-account toe te voegen aan de Outlook-app. Na invullen van alle gegevens zoals IMAP- en SMTP-wachtwoord (zelfde) komt de melding “de verbinding met je mailserver is verlopen. Controleer aub je mail-instellingen". Ik kom niet verder dus. Wat te doen?

Hans 

Hallo @Geerders 

 

Gaat het echt om de outlook app van Microsoft?

Kan je dan eens Geavanceerde instellingen kiezen als je het account toevoegt (na invullen e-mailadres en klikken op doorgaan) en daar controleren of de server instellingen als volgt staan:

 

 

Indien nodig ook de velden IMAP- en SMTP-gebruikersnaam invullen met je e-mailadres en het wachtwoord in beide wachtwoordvelden invullen.


@Geerders wellicht kan de link kpn.com/toestelhulp je verder helpen


Dank GeSp!!

De getoonde instellingen klopten inderdaad niet helemaal. Na aanpassing werd Outlook netjes geinstalleerd. 

 

Hans


Fijn dat het werkt @Geerders en bedankt voor de terugkoppeling.

 

Het lijkt er dan op dat Outlook verouderde/verkeerde gegevens gebruikt bij sommige KPN maildomeinen.


Helaas, ik krijg vandaag in de mail op mijn mobiel een popup dat ik me weer moet aanmelden. 

Ik doe dat met de bovenstaande gegevens en mijn KPN-wachtwoord, maar wordt steeds geweigerd (controleer uw emailadres en wachtwoord). 

De outlookmail op mijn pc werkt wel en ontvangt nog steeds nieuwe mails. 

Hoe kan dit nu weer?

vr. groet,

Hans