Skip to main content

Op mijn nieuwe computer iMac, wil ik mijn reeds lang werkende e-mail accounts invoeren  

Dit wordt echter niet herkend, de reeds lang gebruikte inlog gegevens worden niet geaccepteerd.

@Novi2 :

Wat voor programma gebruik je op de iMac ? Zorg er allereerst voor dat je alle updates voor jouw iMac heb geïnstalleerd.

Probeer of je met de bekende inloggegevens wel bij de KPN webmail binnenkomt en emails kunt versturen en ontvangen. Zo ja, dan moet je de fout bij de iMac zoeken.

Gebruik je IMAP op de iMac ? Zo ja, dan kun je het volgende proberen. Verwijder het account, zet het apparaat ca. 20 minuten uit en weer aan. Lukt het dan wel om het account aan te maken en te laten werken ?


Zoals ik schreef niets veranderd, slecht steeds opnieuw geprobeerd . Totdat het is gelukt.

Ik gebruik overigens op de computer Pop. overige apparaten iMap.


Hoi @Novi2, welkom bij ons op het forum. Net als Willy ben ik ook benieuwd of het wel lukt om in te loggen op de Webmail, daar zijn geen andere gegevens nodig, alleen de gebruikersnaam en het wachtwoord. Als je daar kunt inloggen weet je zeker dat die gegevens juist zijn, lukt het daar wel?

Ik zou je ook willen aanraden om de mail op de iMac ook als IMAP in te stellen, daarmee synchroniseert de mail op alle apparaten. Als je een nieuwe mail op (bijvoorbeeld) je telefoon leest wordt die ook als gelezen gezien op de iMac. 


Web mail werkte  en mijn mail adressen later ook weer.

Na herhaald invoeren van de  mail adressen en wachtwoord   werden ze eindelijk geaccepteerd.   

Hikje bij de KPN.


Dat hikje is wel gek inderdaad, er is bij mijn weten geen verstoring mee geweest. Gelukkig werkt het nu weer goed en kan je al je mailtjes weer lezen. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.