Skip to main content

Goededag, Ik ben al dagen tevergeefs bezig met het instellen van mijn freeler mail in office 2016 op een Windows 11 besturingssysteem.  Ik heb het geprobeerd in Office 2021 maar daar kan ik niets vinden op de KPN site. Wel voor Office 2016 en 2019. Gelukkig had ik nog een licentie voor 2016. Vol goede moed ben ik hier aan begonnen. Helaas krijg ik telkens de volgende foutmelding “We couldn't find the incoming (IMAP) server. Please check the incoming (IMAP) server name in account settings and try again. “. Wat gaat hier fout.? Ik moet er wel bij vertellen dat ik internet betrek via ziggo. 

Hallo @Hanssie66 

 

Volgens de foutmelding klopt de IMAP server die je hebt opgegeven niet, wat heb je daar ingevuld?

Je zou de gegevens zoals ze hier https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm staan vermeld moeten gebruiken:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Het maakt niet uit via welke provider je verbinding maakt, zowel voor de inkomende als verzendende mailserver heb je authenticatie nodig, ook als je wel bij KPN zit.


probleem opgelost : Bij poort 587  startTLS geselecteerd. Gek …. maar toen lukte het. Helaas dus niet bij smtp.kpnmail.nl in combi met SSL/TLS en poort 587. Natuurlijk wil ik dan wel graag weten wat er dan aan de hand is :  Alle support -sites geven het bovenstaande  aan (zie bericht van GeSp). Maar om één of andere reden werkt dat niet bij Windows 11.


probleem opgelost : Bij poort 587  startTLS geselecteerd. Gek …. maar toen lukte het. Helaas dus niet bij smtp.kpnmail.nl in combi met SSL/TLS en poort 587. Natuurlijk wil ik dan wel graag weten wat er dan aan de hand is :  Alle support -sites geven het bovenstaande  aan (zie bericht van GeSp). Maar om één of andere reden werkt dat niet bij Windows 11.

 

Dat klopt, met TLS bedoelen ze startTLS en startTLS werkt net even anders dan SSL/TLS.