Skip to main content


Na invullen van adres, wachtwoord wordt het account ingevoerd, komt links bij Accounts te staan, geen foutmelding
Verzenden lukt echter niet; bericht blijft in Postvak UIt


Vraag je details op in de app, dan worden deze gegevens aangereikt:

Inkomend: imap.kpnmail:993:1
Uitgaand: smtp.kpnmail:587:0
SSL inkomend: vinkje
SSL uitgaand: geen vinkje

Ga je naar KPN.com, en vraag je daar data op voor app Mail:

Vul de volgende gegevens in bij inkomende e-mail:

  1. Vul bij 'Server' [ imap.kpnmail.nl] in.
  2. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor [ SSL/TLS]

Vul de volgende gegevens in bij uitgaande e-mail:

  1. Vul bij 'Server' [ smtp.kpnmail.nl] in.
  2. Kies bij 'Versleutelingsmethode' voor [ STARTTLS]

-KPNdata geeft dus geen poort-specs
-En: van STARTTLS is bij de app Mail echter geen invulveld.

 

De vraag blijft: wat moet je invullen als verbindingsdata binnen app Mail om een en ander werkend te krijgen?

 

@wbvds

Heb je wel de authenticatie/verificatie opties aangevinkt en ingevuld ? Dat moet sinds kort bij de KPN ?


OK,

Waar doe ik dat? en heeft dat betrekking op de mail?

 


@wbvds 

Dat moet je bij de instellingen voor elk account in jouw emailprogramma instellen. Bij mij ziet het het als volgt uit. Zie de rode rechthoek het plaatje hieronder:

 

 


Je voorbeeld lijkt me afkomstig van een mail-cliënt..

Dit zijn de gegevens die app Mail mij biedt; vergelijkbaar met de popup die je laat zien, maar andere gegevens dan hieronder genoemd zijn er niet of niet bereikbaar:

Inkomend: imap.kpnmail:993:1
Uitgaand: smtp.kpnmail:587:0
SSL inkomend: vinkje
SSL uitgaand: geen vinkje

(Deze data is door de app zelf ingevuld als een KPN-account toevoegt, krijg je als gebruiker voorgeschoteld. Als je het accepteert, krijg je melding ‘Account toegevoegd’ - zonder foutmelding)

Het vreemde is dat ik vanuit SeniorWeb als helper bij veel mensen accounts heb toegevoegd (ook wel van KPN), waarbij app Mail zelf de parameters invult en waarbij dat doorgaans soepeltjes functioneert. Ook bij m'n eigen W10 heb ik wel KPN als account toegevoegd gehad, dat werkte ook goed.


Hallo @wbvds 

 

Het zou zo ingesteld moeten staan:

 


Dankjewel Gesp!

Het werkt!

Betekent dus dat je de instelling die app Mail aangeeft, moet corrigeren: SSL-uitgaand krijgt wel een vinkje.


Dank voor je aandacht en tijd; groet, Wietze


@wbvds 

Merkwaardig dat die mail app op Windows 11 niet zo slim is om die instelling zelf op deze manier in te stellen.