Skip to main content
Antwoord

Instellen Outlook: weet mijn mailaccount wachtwoord niet meer

• October 21, 2025
  • 6 reacties
  • 50 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik outlook geinstaleerd op mijn laptop Nu wil ik deze aanmmelden maar ik strant op een wachtwoord van mijn imap  dat ik dus niet meer weet   hoe gaat het  nu verder  waar kan ik dat achterhalen.

want aks ik dat verander heb ik mischien weer problemen 1 met miijn 2e laptop   met mijn telefoon en met  mijn tablet  wat moet ik doen

e de waele

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@edewaele, goed om te zien dat je op gang bent geholpen. Ik zie ook dat het nog niet helemaal duidelijk is, ik help daarom graag. 

Als je je wachtwoord niet meer weet kun je dit, op E-mail wachtwoord of gebruikersnaam vergeten opnieuw instellen. Daarna moet je dit wachtwoord ook op andere apparaten opnieuw invoeren, hier wordt vanzelf naar gevraagd. 

Laat het me weten mocht dit niet lukken. 

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 21, 2025

Beste ​@edewaele Outlook is van MS, daar heeft KPN niets mee van doen. Als het een account van Outlook is kun je bij MS een nieuw wachtwoord aanvragen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

Hallo jan IK weet niet hoe het werkt maar ik heb een 2e laptop daar werkt outlook heel goed op en ik heb gewoon een imail van KPN l…..w@hetnet.nl dat wil  ik zo houden   Ik wil gaan ander emaail adres Hoe moet ik dit allemaal instellen dan bij microsoft praten ze over een alias nou dat is voor mij helemaal iets raars  Kan ik bij mijn laptop die goed werkt niet kijken hoe dat  daar in elkaar zit ?

e de waele

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 21, 2025

Beste ​@edewaele als het een KPN-account is kun je er dan wel mee binnenkomen bij de webmail van KPN:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

anders kun je daar bij de inlog je wachtwoord opvragen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

Jan ik denk het wel want de email van Kpn werkt gewoon goed dus daar is niets mis mee alleen vragen ze daar om het IMAP werkwoord ? ik snap het ook niet en ze moeten ook alias aanmaken  dat allemaal vind ik raar   Maar kan ik niet kijken bij de outlook die goed werrkt  wat er nodig is 

e de waele

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

@edewaele 

Gewoon bij email.kpn.com. Daar kun je een nieuw wachtwoord instellen. Ook vermoed ik dat je een verkeerde “inkomende emailserver” hebt ingevuld. Dat moet zijn “imap.kpnmail.nl" zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Hi ​@edewaele, goed om te zien dat je op gang bent geholpen. Ik zie ook dat het nog niet helemaal duidelijk is, ik help daarom graag. 

Als je je wachtwoord niet meer weet kun je dit, op E-mail wachtwoord of gebruikersnaam vergeten opnieuw instellen. Daarna moet je dit wachtwoord ook op andere apparaten opnieuw invoeren, hier wordt vanzelf naar gevraagd. 

Laat het me weten mocht dit niet lukken.