Skip to main content
Het lukt mij niet om mijn IPC in te stellen dat deze mij mail stuurt.



Ik heb de volgende instellingen staan en als ik test blijf ik maar "fail" krijgen.



smtp.kpnmail.nl

port 587



mijn kpn mail gegevens



Authentication SSL



Hallo @deffpt

Er van uitgaande dat je geen fout hebt gemaakt bij user/pw ziet het er goed uit.

Heb je nog andere keuzes bij authenticatie, zoals TLS? Probeer dat dan eens.
Probeer TLS als dat beschikbaar is. En een andere mail receiver.
Beste Nick83 en RBxx,



Beide al meerdere keren geprobeerd ook alle vinkje al een keer aan en weer uit gehad!



Ik ben bang dat er iets in de V10 dicht getimmerd zit!
De bedoeling is dat die camera op interval basis snapshots stuurt naar het email adres?



Heb je het ook met en Google account als verzender geprobeert zoals in het voorbeeld om hun site?

https://dahuawiki.com/Email/Email_Notifications_Setup_GMail





Ik zie nu net dat dit voor een NVR is.
Ik ben bang dat er iets in de V10 dicht getimmerd zit!

Ik weet niet waar het fout gaat, maar de v10 kan (en mag) dat niet zijn.



Heb je bij Authentication ook TLS of STARTTL kunnen proberen?

En wat is de foutmelding (misschien een screenshot)?
Beste RBXX,



Ik heb alleen de keuze uit

SSL

TLS

NONE
Beste Galdor68.



Gmail heb ik ook geprobeerd, alle email en app instellingen eerst goed gezet en ook dat lukte niet.
Wat zijn de tcp/ip instellingen ?? , als daar iets niet goed staat lukt het ook niet.
Beste WimC,



Volgens mij zit dat allemaal wel goed, kan de camera ook gewoon met telefoon etc. van buitenaf benaderen en ook de opnames van buitenaf bekijken, krijg alleen die email niet spits


De enige foutmelding is Fail? Geen verdere byzonderheden?
Ja, anders had ik geweten waar ik het moest zoeken!
Heb je op de camera ook nog wat ip instellingen gedaan?


De gebruikersnaam@kpnmail en het wachtwoord gebruik je ook voor toegang tot webmail?

Is het wellicht de kpn mailbox zelf die vol zit met uitgaande berichten
Betse Galdor68 ,



Check voor beide uitgaand is leeg en inderdaad webmail gegevens
Wat zegt de handleiding over de button bij Health mail en heb je deze al eens aangevinkt?

Verder houd het voor mij op zoals in de eerste 2 reacties staat het lijkt goed te staan.



Met save blijven de instellingen behouden neem ik aan.

Heb je het apparaat al eens uit en aan gezet of opnieuw op laten starten met de nieuwe instellingen?
Met Galdor eens, jouw eerste screenshot staat gewoon goed, gebruik alleen TLS als authenticatie.
Beste Galdor en RB,



Harde reset al 2 keer eerder gedaan van camera Health mail ook aangevinkt gehad heb alleen na reset mijn oude instellingen weer terug gezet en heb dan later de email weer geprobeerd in te stellen. Zal vanavond een een backup maken met de nieuwe instelling.
Twee opmerkingen nog op basis van het screenshot.

1 Moet attachment niet worden aangevinkt.

2 Wil je echte van elke minuut een momentopname ontvangen?(60 sec)
Het is me gelukt via de app op de telefoon, krijg nu meldingen op de telefoon als er beweging is!



Bedankt allemaal voor het meedenken.
Hallo @deffpt bedankt voor de terugkoppeling.

Is dat een andere weg dan via de e-mail, zoals we hierboven (zonder resultaat?) hebben besproken?

Of is de instelling van e-mail uiteindelijk toch gelukt?
Beste RBxx,



Nu inderdaad via de app, hier kan je onderin je scherm bij bericht je cam selecteren en diverse detectie's aanzetten wanneer de camera jou een bericht moet sturen. Dit werkt nu. Email heb ik opgegeven, dit voldoet voor mij, nu alleen nog zien hoe ik een sectie moet aangeven dat als daar beweging is dat ik dan een bericht krijg en niet dat alas het een beetje waait ik berichten krijg omdat er een paar bloemen bewegen.


Duidelijk, het maakt niet uit hoe, als het maar doet wat jij wil. Succes verder!