Skip to main content

Hallo,

 

Een vraag voor mijn oma van 87. Ze heeft een e-mailadres wat eindigt met @tiscali.nl. Nu staat deze nog ingelogd op haar laptop en krijgt zie hier alle mailtjes op binnen. Tevens is dit mailadres ook gekoppeld aan elk account wat ze beheert (Netflix, spotify etc). Nu wil ik haar mail koppelen aan de iPad maar lukt dit onder geen mogelijkheid. Via Outlook kom ik er wel in maar lijkt dit mailadres leeg. Ook test mailtjes komen dan niet binnen en weer wel op de laptop. Iemand enig idee wat ik kan doen of over het hoofd zie? 

Hallo @Claireb2023 

 

Als je inlogt op KPN webmail met dat e-mailadres en wachtwoord, zie je dan wel mails in Postvak IN of Verzonden staan?

Staat daar ook niets kan je dan die laptop uitzetten en dan nogmaals een mail naar dat e-mailadres sturen, komt het dan wel binnen in de webmail en/of outlook op de iPad?

 

Als de mails dan wel binnenkomen dan haalt die laptop de mail hoogstwaarschijnlijk via het POP protocol op en staat er ingesteld dat de mails gelijk verwijderd moeten worden op de KPN mailserver na ophalen.
Dat laatste zou je dan moeten veranderen en instellen dat de mails altijd moeten blijven staan op de mailserver.
Als je die instelling niet kan vinden, welke mail programma wordt er op de laptop gebruikt?

 

Via deze pagina kan je trouwens voor diverse apparaten en programma's de installatie instructies vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm


Hoi,

Als ik in wil loggen via de webmail staat er gebruikersnaam en/ of wachtwoord niet bekend. Ik kom er nergens in behalve op de laptop. 
 

Op de laptop staat ze ingelogd op de mail van de laptop (mail van Windows?). Ik durf daar ook niet teveel aan te hannesen omdat dat de nog de enige weg is waar ze wel in haar mail kan. 
 

Super fijn dat u mee wil denken! 


@Claireb2023 

Maak eerst een KPN ID aan via “Mijn KPN".  Ik hoop dat je nog wel de gebruikersnaam weet. Dan kun je via “MijnKPN” een nieuw wachtwoord instellen.


Hoi Willy,

 

kpn ID heb ik aangemaakt met een andere Gmail. En het wachtwoord van de tiscali mail heb ik kunnen veranderen via de laptop waar ze nog wel in de tiscali mail kan. Dus dat wachtwoord klopt sowieso. Net bij de kpn winkel geweest en ook zij weten geen raad. Wel kunnen ze zien bij contactgegevens dat daar haar Tiscali mail geregistreerd staat. 


Hoi,

Als ik in wil loggen via de webmail staat er gebruikersnaam en/ of wachtwoord niet bekend. Ik kom er nergens in behalve op de laptop. 
...

Log je op webmail wel in met het volledige e-mailadres en niet alleen het gedeelte voor de @ ?

 

...

kpn ID heb ik aangemaakt met een andere Gmail. En het wachtwoord van de tiscali mail heb ik kunnen veranderen via de laptop waar ze nog wel in de tiscali mail kan. Dus dat wachtwoord klopt sowieso. ...

Hoe en waar heb je dat wachtwoord gewijzigd?

Als het wachtwoord zou kloppen moet je ook in kunnen loggen via webmail, dus ik vraag mij af of je wel het juiste wachtwoord aangepast hebt.
Heb je in het mail programma van de laptop ook het wachtwoord aan moeten passen?


Ik durf niet met zekerheid te zeggen op welke site precies ik dit heb gedaan. Op een gegeven moment kon ik klikken op “wachtwoord wijzigen” en kreeg ik een mail binnen op de laptop waar de Tiscali mail ingelogd staat. Via de laptop heb ik toen het wachtwoord gewijzigd. Zie hieronder de mail 


 


Dat is het wachtwoord van het Microsoft account wat aan dat Tiscali mailadres gekoppeld is.

Het wachtwoord voor het Tiscali mailaccount moet je wijzigen via deze pagina (daar eerst inloggen met het KPN ID): https://email.kpn.com

Het thuis of e-mail only account waaraan het Tiscali mailadres gekoppeld is moet dan wel toegevoegd zijn aan dat KPN ID.


Heee wat goed!! Ik heb het wachtwoord kunnen wijzigen en kan nu via kpn webmail inloggen op de mail. Dat is al een hele stap vooruit! Enig idee hoe ik deze mail toegevoegd krijg op de iPad? 


Mooi dat dat gelukt is.

Je kan hier een handleiding vinden voor een iPad, volgens mij is dat op alle modellen zo'n beetje gelijk, anders kan je via Ander toestel selecteren alsnog het juiste (of meest overeenkomstige) model kiezen: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/apple/ipad-air-10-9-inch-5g-5th-generation-2022-model-a2589-ipados-16/os-selection

 

Je kan gewoon deze procedure gebruiken, dat geldt ook voor Tiscali: E-mail - KPN/ Planet/ HetNet


Fijn! En welke kies ik dan omdat zij Tiscali gebruikt. Kpn planet? 

 


Had ik net nog toegevoegd aan mijn vorige post, maar deze dus: E-mail - KPN/ Planet/ HetNet (IMAP, geadviseerd)


Mijn excuses. Het is gelukt. Bedankt voor alle inzet. U bent beter op de hoogte dan de kpn winkel!😉


Wat fijn dat het gelukt is @Claireb2023! Ik wil jou ook bedanken @GeSp voor de uitstekende hulp weer! Dank daarvoor 🙂 . Post gerust nog eens een topic in de toekomst Claire als wij je ergens bij kunnen helpen!