Skip to main content

ik heb een nieuwe pc wil daar alle mailaccounts weer actief hebben. Met mijn 'gewone’mail van hetnet en kpnmail gaat dat geruisloos, ook heb ik alle data geëxporteerd en geimporteerd. maar ik heb ook nog een freeler adres, dat lukt niet. met dezelfde instellingen als op mijn oude computer lukt het niet. 'handmatig instellen dus, lukt niet. 

ook mijn zakelijke email ****@****.nl lukt niet. daar wordt ik doorgestuurd naar microsoft en dan werken mijn normale wachtwoorden opeens niet meer.  via mijn kpn al opnieuw ingesteld, lukt niet. 

 

ik heb outlook 2016,

kunt u mij helpen?

marina

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hoi Marina, 

 

Kun je het freeler e-mailadres niet toevoegen aan jouw account via Mijn KPN ? 

 

E-mailaccount toevoegen

Je kunt tot 5 e-mailaccounts aanmaken in MijnKPN. 


1. Ga naar MijnKPN  
2. Klik op 'Producten' en kies product 'Thuis'  
3. Kies 'Informatie & Instellingen'  
4. Klik op 'E-mailaccount toevoegen'  
5. Kies vervolgens jouw nieuwe emailadres en wachtwoord

Je kunt hier ook bestaande e-mailaccounts verwijderen.

Let op: Het primaire account kun je niet verwijderen.

 

Het gaat dan om e-mailadressen eindigend op @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl.


Hoi @Marara, welkom bij ons op het forum! Met de stappen die Noorzee noemt kan je jouw e-mailadres instellen op je nieuwe computer. Lukt het daarmee?

Als het niet lukt horen we graag van je waar je precies vastloopt, en of je daar bijvoorbeeld een foutmelding bij krijgt.


ik vind dit wel een bijzondere manier, immers ik heb ergens bij KPN een postvak van freeler, is ook op webmail te vinden,

maar ik wil het in outlook hebben. 

het is alleen een oud adres dus die staat niet in Mijn KPN waar wel mijn andere adressen staan, (is zo lang geleden dat dat nooit geïntegreerd is) zegt u nu dat ik in mijn hoofd kpn adres een alias aan kan maken met de naam van het freeler adres en dat de mail dan automatisch in het hoofdadres komt?

Lijkt me onlogisch maar als het echt zo werkt zou me dat wel helpen. 

Ik heb al heel veel geprobeerd dus graag geen standaard antwoorden, die sites heb ik allemaal al doorgelopen, heus waar. 

handmatig installeren met poortnummers, uit mijn oude outlook overgenomen en gecontroleerd op de site van KPN maar hij doet helemaal niets. 


ik vind dit wel een bijzondere manier, immers ik heb ergens bij KPN een postvak van freeler, is ook op webmail te vinden,

maar ik wil het in outlook hebben. 

het is alleen een oud adres dus die staat niet in Mijn KPN waar wel mijn andere adressen staan, (is zo lang geleden dat dat nooit geïntegreerd is) zegt u nu dat ik in mijn hoofd kpn adres een alias aan kan maken met de naam van het freeler adres en dat de mail dan automatisch in het hoofdadres komt?

Lijkt me onlogisch maar als het echt zo werkt zou me dat wel helpen. 

Ik heb al heel veel geprobeerd dus graag geen standaard antwoorden, die sites heb ik allemaal al doorgelopen, heus waar. 

handmatig installeren met poortnummers, uit mijn oude outlook overgenomen en gecontroleerd op de site van KPN maar hij doet helemaal niets. 

En toch gaat het op die manier werken. Je kunt ervoor kiezen om dit freeler e-mailadres aan jouw bestaande account toe te voegen of je maakt een tweede account aan binnen jouw abonnement bij KPN. 

Voor de duidelijkheid: Binnen  1 account kun je meerdere e-mailadressen gebruiken. Ga maar eens in Mijn KPN rondkijken.


Hallo Noordzee. 

 

ik heb geprobeerd om het aan een account te hangen maar krijg de melding dat het al in gebruik is (door mij) 

en een aparte account kan ook niet want het moet eindigen op @kpnmail.com

en niet op @freeler.nl dus ik vrees dat het toch niet zo simpel is. 

volgens de klantenservice ligt het aan outlook want samen hebben we aan de telefoon een ander mailprogramma geprobeerd en dat ging zonder problemen. Vreemd hoor. 

M


Ik ben speciaal voor jou even ingelogd op mijn eigen Mijn KPN. 

Kies Service, Help mij direct met internet, Alles over internet, E-mail instellen, Overzicht KPN e-mailadressen, Dan kom je bij een overzicht van jouw accounts, De eerste twee zijn gratis, 

Stel je wilt jouw mailadres toevoegen aan jouw bestaande account : 

Klik op e-mailaccount wijzigen 

Klik op jouw account 

Dan moet je nogmaals inloggen

Dan zie ik mijn hoofd e-mailadres wat eindigt op kpnmail.nl 

(Daaronder staan nog twee andere e-mailadressen die ik ook gebruik.)

Druk op het blauwe plusje om een freeler e-mailadres toe te voegen. 

Druk op Opslaan   

 


ja dat is precies wat ik gedaan heb maar dan meld het programma dat het emailadres al in gebruik is. het is ook al gekoppeld aan een server waar mail binnenkomt dus dit werkt echt niet. 

probeer het mail adres van iemand anders maar eens in te voeren dan krijg je ook die melding, dat kan natuurlijk niet. 


Dan laat ik het verder aan moderator @Jasper over . Misschien kan hij jouw freeler e-mailadres toevoegen aan jouw KPN-mail account. 

 


Ik dacht eigenlijk ergens opgevangen te hebben dat de freeler adressen op een aparte mailserver staan, en niet op de normale mailserver. 

Een hoofd adres moet (tegenwoordig) eindigen op kpnmail.nl ja. Aliassen niet. In eerste instantie staat er idd @kpnmail.nl ja. Maar als je dan gewoon domweg @planet.nl tikt, dan gaat dat weg. In jouw geval zou dat met freeler ook zo moeten werken.

 


Inderdaad @Nick83 ,

Dat dacht ik dus ook. Maar het schijnt bij haar niet te werken omdat er kennelijk een controle is op dat freeler e-mailadres.

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. 


bedankt voor het meedenken,

Ik ben ook benieuwd, heb nu automatisch doorsturen aangezet in de webmail, dat lost het probleem ook op. Met een regel om het in een aparte map in outlook te krijgen lijkt het weer op mijn oude situatie. 

 


Hey Marara, welkom! Er is hier sprake van wat miscommunicatie, ook vanuit mijn collega Jasper. Sorry daarvoor. We gaan orde scheppen.

 

De manier die Noordzee beschrijft kun je inderdaad niet gebruiken. Dit omdat, zoals je zelf ook al aangeeft, het mailadres al bestaat en eigenlijk een abonnementje op zichzelf is. 

 

Om het freeler adres in een e-mailprogramma in te stellen gebruik je in de basis gewoon dezelfde instellingen als voor een kpnmail of planet adres. Dat zijn de instellingen zoals ze hier genoemd worden. Mocht dit niet lukken, laat het even weten. Geef aan wat voor melding je krijgt en wat er precies niet lukt. Vul dan ook je forumprofiel even in, met het freeler adres waar het om gaat in het veld ‘persoonlijke opmerking’.

 

Je kunt verder, in sommige gevallen, dit soort losse mail abonnementen wel toevoegen aan je MijnKPN. Zodat je de gegevens kunt beheren. In dat geval log je in op je MijnKPN en kies je daar voor Producten (bovenin). Op de volgende pagina kun je dan een product toevoegen.

Kies daar voor Thuis abonnement, en dan in de tekst voor de optie die eindigt met de tekst 'klik dan hier'. Als je freeler e-mailabonnement een klantnummer heeft, dan kun je dit formulier verder invullen en het koppelen. 

In de meeste gevallen zien we echter dat oude freeler adressen geen bruikbaar klantnummer meer hebben. Dus in dat geval kun je het niet koppelen. Om dan het adres te beheren kun je gaan naar freeler.email.kpn.com. Daar log je dan in met het freeler e-mailadres en het wachtwoord daarvan.


Hallo Erik

ik heb de procedure om een account toe te voegen al zo vaak ingevuld dat ik de poortnummers uit mijn hoofd ken :)

maar steeds komt er een foutmelding voor de uitgaande server. of ‘er is iets mis gegaan. Fijn lekker vaag. 

Dat geldt ook voor mijn zakelijk adres van KPN inf @, dat lukt ook niet. 

Ik heb ook de klantenservice al aan de lijn gehad, zij vroegen me thunderbird te installeren en het daar te proberen met exact dezelfde instellingen, dat lukt wel’met beide adressen. Het lijkt dus iets te zijn in outlook 2016. Horen jullie dat vaker? 

Het toevoegen van freeler aan mijn KPN zou leuk zijn maar een klantnummer? dat is niet mijn normale KPN klantnummer begrijp ik? Is dat ergens te vinden? op de webmail of zo?

Ik heb ook gekeken naar freeler.email.kpn.com, daar kun je ook je wachtwoord veranderen (niet geprobeerd). De klantenservice zegt steeds dat dat niet kan, alleen zij kunnen dat dus dan voert de medewerker het voor je in. (heel fijn en veilig). Het is hen dus niet bekend dat dat op deze site kan blijkbaar. 

Ik zal het forumprofiel invullen, misschien kun je nog wat bedenken?

alvast bedankt. 

Marara

 

 


Ik gebruik ook Thunderbird. Al jaren. Tis een simpel en sober programma, maar al het nodige zit erop, en het werkt altijd probleemloos.


Hoi @Marara, ik zat er inderdaad even naast, maar gelukkig was Erik scherp :slight_smile:

Dat het in Thunderbird wel lukt is fijn, maar waarom het dan in Outlook 2016 niet lukt is een goede vraag. Ik heb dat nog niet eerder gehoord, de foutmelding die je krijgt werkt ook niet heel verhelderend. Als het ook bevalt om Thunderbird kan je die gebruiken, of kijken of Outlook 2016 opnieuw kan worden geïnstalleerd en daarna weer in te stellen.

Op jouw forumprofiel zie ik een aantal e-mailadressen staan nu, waaronder een freeler adres. Zou je de postcode, huisnummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN er ook nog aan kunnen toevoegen? Daarmee kunnen we voor je kijken of er een klantnummer bij hoort. Ik hoor het graag van je.


ik heb de gegevens aangevuld, iban staat onder woonplaats :)


Bedankt voor de gegevens, daarmee zie ik het gewone abonnement wel maar voor aan Freeler account is geen klantnummer gekoppeld. Die kan niet aan de MijnKPN gekoppeld worden dus.

Als je inlogt op freeler.email.kpn.com, gaat dat wel goed? Dat is hetzelfde wachtwoord als voor de e-mail zelf namelijk, samen met de servergegevens (halverwege de pagina) van ons. Als je daarmee nog steeds die foutmelding blijft krijgen, zou je dan een screenshot van de foutmelding kunnen plaatsen?


hoi

jammer, geen klantnummer dus

inloggen op freeler.email.kpn.com gaat prima. 

hierbij de printscreen (twee schermen) sorry.

 

Admin: e-mailadres verborgen in screenshot


Het screenshot is duidelijk @Marara, dank je. Ik heb je e-mailadres er nog wel even in verborgen, in verband met jouw privacy. 

Die foutmelding zegt dat het e-mailadres niet herkend wordt door de SMTP-server, dat is vreemd. Het e-mailadres komt overeen met wat je op je profiel hebt staan en ik zie die ook terug in de systemen. Welke SMTP-server heb je ingesteld in de instellingen bij het e-mailadres?


***

dit gebeurt bij automatisch zoeken.

 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy


Ik heb het ook geprobeerd, ook met

mail.kpnmail.nl;  poort 25 

Dat zijn de instellingen van mijn oude computer en dat werkt nog steeds prima. Ook met outlook 2016. maar op de nieuwe pc dus niet. 

Heel bijzonder allemaal.


De instellingen uit het screenshot kloppen en zouden moeten werken. Wat gebeurt er als je dan op volgende klikt? Krijg je dan gelijk al die foutmelding, geen mogelijkheid om je wachtwoord in te vullen?

 

Alternatieve optie: we zouden je losse freeler account kunnen opheffen en het adres opnieuw aanmaken binnen je reguliere abonnement. Het zou dan een alias worden onder een van je huidige mailboxen, of je kunt een extra mailbox aanmaken en dan kan hij daaronder geplaatst worden. Dan kun je het adres ook gewoon beheren vanuit je reguliere MijnKPN. Dit kost verder niets. Het enige wat wel van belang is, is dat je dan van te voren alle mails die nog in de freeler mailbox zitten ergens opgeslagen hebt want anders komen die te vervallen. Mocht je dit willen gaan doen, geef het aan. Dan krijg je eerst nog een privébericht van me en kunnen we bespreken wat je waar precies wilt hebben.


Dat zou fijn zijn dan kan ik adres het blijven gebruiken. En apart houden van mijn reguliere adressen  ik wacht je privébericht af  

 


kunt u mijn emailadres nog afschermen in de printscreen? dat gaat mijn vaardigheden te boven. :(


Ik heb de afbeelding maar gewoon verwijderd, Marara. Hij is nu toch niet meer nodig. Je hebt zojuist een (nogal lang) privébericht van me gekregen :)