Instellen van Outlook 2019 lukt niet met behulp van klantenservice
De hulp bij het instellen van Outlook 2019, heeft de klantenservice geen kaas gegeten. Het werd nog net niet gezegd, maar ik werd bijna voor dom uitgemaakt.
Ik heb een eigen domein met een eigen email adres. De binnenkomende mail wordt op de server ingesteld van die provider.
Mijn uitgaande mail gaat via KPNMAIL. Maar soms werkt deze niet. Waarom niet, geen idee. Ik ga dan hulp vragen bij KPN klantenservice. En nou komt het. De klantenservice beweert bij hoog en bij laag dat dit nooit gewerkt heeft. En omdat ik dat bestrijd, wordt er gezegd dat zij geen verdere hulp kunnen bieden!!
Â
Ik doe hierbij een klacht! Als iemand aan die klantenservice telefoon er geen verstand van heeft, maar alles van haar scherm moet lezen, dan heeft de klant daar niets aan. Voortaan geen tussenkomst van slecht ingelichte a technische kneuzen meer. Dit leidt tot ergernissen en vertragingen in het email erkeer!
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Bladzijde 1 / 1
Beste ​@HenkBruijn bij de 1e afbeelding moet verificatie aangevinkt staan bij SMTP server uitgaande mail.
Â
Â
Als je een eigen domein hebt is het beter om niet de mail via de mail server van KPN te versturen. Hiervoor kan je beter de server van je provider gebruiken.
Ik zie ook dat je dkim en spf niet hebt ingesteld voor je domein. Dit is wel aan te raden omdat je mail anders sneller als spam gezien wordt.
Mocht je toch je uitgaande mail via KPN willen versturen dan moet je bij " voor de server ..... is vereist" aanzetten. En vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord van je KPN mail invoeren.
Â
Ik ga jullie uit de doom helpen.Â
Als ik elders op vakantie was, kon ik niets verzenden via KPN. Ontvangen was nooit een probleem met deze instelling. Als ik dan van mijn verblijf de smtp server kreeg en die instelde, kon ik ontvangen en verzenden.
Volgens de bijgevoegde screenshots heb ik nu mijn pc ingesteld. Ik kan verzenden en ontvangen. Dus waarom jullie dit niet weten of begrijpen, snap ik niet. Ik werk zo al .tig jaren!
Helaas wil het voorkomen dat bij het instellen op een nieuwe computer, dit soms niet werkt. En opeens wel. Dat laatste begrijp ik niet, helaas.
Klopt dat dit vroeger zo werkte zoals jij beschrijft echter het is inmiddels geruime tijd verplicht om in te loggen als je mail wil versturen via de servers van KPN ook als je op een KPN aansluiting zit.
Waarom dit bij jou dan wel werkt zonder inloggen, daar heb ik ook geen verklaring voor. Mogelijk dat er nog een server staat die hier niet om vraag,t dat zou wel verklaren waarom het soms wel en soms niet werkt.Â
Maar nogmaals dit is niet de beste methode om mail te versturen als je een eigen domein hebt
Dat zou soepeler moeten. Ik heb alles van KPN. Nu zit ik een partij te klooien  om een mailtje te versturen. Geen gebruiksvriendelijke actie. Kk snap okk niet waarom het zo moet
Als je een eigen domein hebt, dan moet je ook de smtp server van je eigen domein gebruiken. Dat was vroeger niet zo, maar tegenwoordig wel.
Ik heb alles van KPN.
Niet die eigen domeinnaam. Die heb je van iemand anders. Want KPN doet dat niet. Dus dan gebrik je ook niet de smtp server van KPN.Â
Als ik elders op vakantie was, kon ik niets verzenden via KPN. Ontvangen was nooit een probleem met deze instelling. Als ik dan van mijn verblijf de smtp server kreeg en die instelde, kon ik ontvangen en verzenden.
Omdat KPN dat vanaf externe locatie altijd al blokkeerde. Vanuit je thuisnetwerk kon het nog wel. Maar dat is KPN nu langzaam aan ook steeds meer aan het dicht zetten.Â
Een KPN medewerker gaat je geen ondersteuning leveren voor een eigen domeinnaam nie je bij een ander afneemt.
Als jij als emailadres henk@bruijn.nl hebt, dan gebruik je bij inkomende mailserver imap.bruijn.nl of pop.bruijn.nl. en als uitgaande mailserver gebruik je smtp.bruijn.nl of mail.bruijn.nl. Dan kan je overal mailen, ook op vakantie. Dan hoef je nooit meer iets te wijzigen.Â
Wat een kinnezinne. Â Dat email adres was verbonden aan mijn website. Maar kpn is mijn provider voor internet, tv en mobiel. Dus wat is het bezwaar als ik voor het verzenden van mail de server van kpn gebruik?
Wat een kinnezinne. Â Dat email adres was verbonden aan mijn website. Maar kpn is mijn provider voor internet, tv en mobiel. Dus wat is het bezwaar als ik voor het verzenden van mail de server van kpn gebruik?
Je mail word dan aangezien als spam. Het is dan net alsof de Rabobank brieven verstuurt in enveloppen waar het logo van ABN Amro op staat. Als jij zo'n brief ontvangt, wat denk je dan? Dat klopt toch niet?
Dat is voor jouw reputatie niet goed. Mailservers die jouw mail ontvangen zullen jouw mail als "mogelijk spam" markeren en soms in de spambak gooien.
Het is ook voor KPN niet goed. Want andere mailservers zien dat KPN mail verstuurd die helemaal niet van KPN is. Dus de reputatie van KPN daalt ook. Met gevolg dat mail die wel van KPN is kritischer bekeken zal worden en soms aangemerkt zal worden als spam.
Dus ik kan op de site van kpn inloggen en dan wel mijn emails checken en ook verzenden? Dan gebruik ik toch ook de smtp server van kpn??. Wat maakt het dan uit of ik het via een andere server binnen krijg en vervolgens via dezelfde server als op de website van kpn verstuur! Due logica ontbreekt bij mij
Via welke mailserver je mail verstuurd kan van invloed zijn of je mail als spam gezien wordt.
Als je via webmail een mail verstuurd dan kan je deze alleen uit naam van het mail adres versturen die bij je KPN account hoort. KPN heeft zaken zoal SPF goed ingesteld dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Als je een mail programma gebruikt en die verstuurd met afzender @jouwdomein.nl via de server van KPN en je hebt spf niet (juist) ingesteld dan wordt je mail eerder als spam gezien. Ook ben je dan afhankelijk van de reputatie van de servers bij KPN. Omdat hier duizenden klanten op zitten is er een kans dat daar spammers tussen zitten, bewust of dmv gehackte apparatuur. wordt de kans groter dat deze mailserver op een zwarte lijst komt.
Een ontvangende mailserver zal beoordelen (als onderdeel van anti spammaatregelen) Of de versturende mailserver namens het domein waarvan de mail komt wel mail namens dit domein mag versturen.
Dit gebeurt op basis van o.a. het zogenaamde SPF record. Hierin geeft de eigenaar van het domein op welke mailservers bij dit domein horen.Â
Ook wordt er gekeken naar de reputatie en aanwezigheid op een zwartelijst van het versturende domein en de versturende mailserver.
Een veel voorkomend probleem is spoofing. Hierbij gebruikt een spammer een willekeurig mailadres als afzender. Als dit een adres van jouw domein is dan gaat dat ten koste van jouw reputatie waardoor legitieme mail van jou sneller als spam gezien wordt.
Dit los je op door een SPF record in stellen. In dit record geeft je aan welke mail servers namens jouw domein mail mogen versturen en wat jij wil dat er gebeurt met mail dit vanaf andere servers komt.
Als je nu via de mailservers van KPN mail verstuurd dan zal je die ook moeten toevoegen aan je SPF record. Dit leverd dan wel weer 2 uitdagingen op:
Je moet alle mailservers opgeven die mail zouden kunnen versturen. Je mist er hierbij makkelijk 1 of meerdere.
Een spammer met recht om via KPN servers mail te versturen kan nu jouw mail adres spoofing zonder dat dit gedetecteerd kan worden.
Beste oplossing is dan ook om je uitgaande mail alleen te versturen via de server van jouw hosting provider en je SPF record goed in te stellen.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.