Skip to main content

Goedemorgen,

Via een zakelijke email van hostnet verstuur ik regelmatig emails via Outlook, nu is echter het volgende probleem ontstaan, de emails die wij via ons KPN Internet versturen worden tegengehouden door Outlook met het volgende bericht:

 

host hotmail-com.olc.protection.outlook.com 104.47.0.33]

    SMTP error from remote mail server after pipelined sending data block:

    550 5.7.1 Unfortunately, messages from s91.184.19.36] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. rHE1EUR01FT011.eop-EUR01.prod.protection.outlook.com]

 

Het lijkt er dus op dat een gedeelte van het KPN netwerk terecht is gekomen op een zwarte lijst, heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Goedemorgen @JornB22, van harte welkom hier!

Lastig dat je mails ineens blijven hangen en je deze foutmelding te zien krijgt. Goed dat je een seintje geeft. Ik doe navraag voor je over deze foutmelding, ik kom erop terug zo gauw ik meer weet!


550 5.7.1 Unfortunately, messages from [91.184.19.36] weren't sent.

Dit is geen IP adres van KPN maar van Hostnet B.V.


Hallo @JornB22 ,

Vorige week is er vanuit Hostnet een enorme spamrun geweest op een zwitserse ISP, waardoor een hoop ip-adressen van Hostnet op het spamfilter terecht zijn gekomen. Voor zover ik weet zijn die er gisteren weer vanaf gehaald, maar als Hostnet geen maatregelen getroffen heeft om dat te voorkomen, kan ik niet garanderen dat het goed blijft gaan. Kun je me laten weten of het momenteel wel goed gaat?


Bedankt voor jullie reacties en hulp! De storing zat inderdaad bij Hostnet en deze zou verholpen moeten zijn.