Skip to main content
Beantwoord

iPad vraagt steeds om IMAP-wachtwoord. Mail komt niet meer binnen

• July 2, 2026
  • 2 reacties
  • 27 keer bekeken

Sinds een tijdje kan ik geen mail meer binnen halen op mijn IPAD. Wel verzenden. 
Hij vraagt steeds om mijn wachtwoord IMAP -account Telfort.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Bernadette v. D. welkom allereerst bij onze community. Dank ook aan WMG-N voor de gegeven tip. 

Het kan ook zijn dat het wachtwoord voor inkomende e-mail, Server inkomende post, niet klopt. Het wachtwoord voer je namelijk in bij de inkomende server en apart bij de uitgaande server. 

Op Handmatig instellen installatiehulp voor Apple kun je onderaan je iPad selecteren en daar de stappen volgen om dit opnieuw in te stellen. Zorg dus dan ook dat het wachtwoord klopt. 

2 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 2, 2026

Het volgende wil nog wel eens helpen. Maak een extra IMAP account dat naar hetzelfde account wijst. Werkt het nieuwe account dan wel ?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 2, 2026

Hi ​@Bernadette v. D. welkom allereerst bij onze community. Dank ook aan WMG-N voor de gegeven tip. 

Het kan ook zijn dat het wachtwoord voor inkomende e-mail, Server inkomende post, niet klopt. Het wachtwoord voer je namelijk in bij de inkomende server en apart bij de uitgaande server. 

Op Handmatig instellen installatiehulp voor Apple kun je onderaan je iPad selecteren en daar de stappen volgen om dit opnieuw in te stellen. Zorg dus dan ook dat het wachtwoord klopt.