Skip to main content

 Uw Granular-beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt binnenkort . Dit bericht kreeg ik van Microsoft. Met nog een heleboel codes e.d. Wat betekent dit en wat moet ik er mee?

Uw Granular-beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt binnenkort . Dit bericht kreeg ik van Microsoft. Met nog een heleboel codes e.d. Wat betekent dit en wat moet ik er mee?
 


@Simanneke 

Wat is het emailadres van de afzender ? Als dit niet van “xxxx@kpn.com” afkomstig is is het waarschijnlijk spam of phishing.


De mail komt van Microsoft. Maar wat is mijn Granular beheerders relatie met KPN.?  Ik wil nl. niks veranderen aan mijn KPN account. Gaat dit over mijn huidige emailadres of over een die al jaren verlopen is? Wat is het? Ik heb Microsoft gebeld maar daar kom ik niet verder mee. Alleen een robot die niet begrijpt wat ik vraag.

 

Admin: samengevoegd met al lopend topic. 


Uw Granular-beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt binnenkort . Dit bericht kreeg ik van Microsoft. Met nog een heleboel codes e.d. Wat betekent dit en wat moet ik er mee?

Het Abo van KPN bij Microsoft zal binnenkort verlopen. Een MS technici kan software van MS bij KPN beheerden alsof hij werkt bij  KPN. Straks kan/wil hij niet meer doen.

 

Admin: samengevoegd met al lopend topic. 


 Uw Granular-beheerdersrelatie met KPN B.V. verloopt binnenkort . Dit bericht kreeg ik van Microsoft. Met nog een heleboel codes e.d. Wat betekent dit en wat moet ik er mee?

Hallo @Simanneke 

 

Dat betekend dat KPN jouw Microsoft 365 omgeving binnenkort niet meer kan beheren, blijkbaar is dat in het verleden aangezet, heb je ooit om hulp gevraagd waarbij ze toegang vroegen?
Het kan ook zijn dat ze het standaard aanzetten maar dan zijn de automatische verlenging vergeten aan te zetten.
Er wijzigt overigens verder niets aan je account, dat blijft gewoon werken.

Je kan er hier meer over terugvinden: https://learn.microsoft.com/nl-nl/partner-center/customers/gdap-faq

 

Je zou ook met de zakelijke klantenservice 0800-0403 kunnen bellen en het daar even navragen.


Beste @Simanneke 

Hier dezelfde melding gehad vanuit Microsoft. Echter dan voor een ander bedrijf. Heb gelijk gebeld met onze (zakelijke) partner die onze PC's beheert. Zij gaven aan dat Microsoft de rechten van diverse bedrijven heeft aangepast waardoor zij niet meer de rechten hebben om je Account te beheren. 

Doordat ze dit hebben aangepast krijgt de eindgebruiker deze mail ook.

Dit heeft verder voor de eindgebruiker geen verdere consequenties. Je kunt de mail gewoon verwijderen en je hoeft hier verder niets mee te doen. 

Hopelijk hiermee het en en ander verduidelijkt en gerustgesteld.

 

Mvg Dennis


Reageer