Skip to main content
Beantwoord

Is dit phishing?

• February 26, 2020
  • 4 reacties
  • 608 keer bekeken

Er komt telkens een mail binnen die begint met ‘ gelieve te reageren’. Ben ik verplicht om hier op te reageren ? Want als ik het verwijder, heb ik weer een nieuwe en hoe weet ik dat dit geen spam is?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door RBxx

Hallo @Poppes en wat is het e-mailadres van de afzender?

Kijk eens op deze KPN pagina Hoe herken ik valse e-mail

Daar wordt uitgelegd waar je op moet letten bij de vraag “is dit een echt of vals mailtje van KPN?”.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Casey
Wijsgeer
  • February 26, 2020

Van wie/welk bedrijf zijn deze mails afkomstig? En wat is de verdere inhoud van deze mails?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 26, 2020

Hallo @Poppes en wat is het e-mailadres van de afzender?

Kijk eens op deze KPN pagina Hoe herken ik valse e-mail

Daar wordt uitgelegd waar je op moet letten bij de vraag “is dit een echt of vals mailtje van KPN?”.

Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • February 27, 2020

Hi @Poppes, welkom op ons forum.

Het is heel lastig als je continu mails krijgt waarin wordt verzocht om te reageren. Ik zie dat @RBxx en ​​​​@Casey al de tip hebben gegeven om de afzender van de mail te controleren. Op de pagina die Ruud meestuurt staat inderdaad uitgelegd hoe je eventuele phishingmails kunt herkennen en wat je hier mee kunt doen. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Ron van KPN
Helper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud-Moderator
  • March 2, 2020

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!