Skip to main content

Is er een limiet op het aantal ontvangers.?

Ik verstuur een mail met 30 ontvangers maar deze komt niet aan. In outlook staat deze wel gewoon in de verzonden items

Hallo @NieskeB 

KPN houdt een oogje in het zeil om mogelijke spammers dwars te zitten. KPN doet er alles aan om te voorkomen dat hun mailservers ge-blacklist worden. Er zijn inderdaad limieten maar de precieze grenzen worden niet gedeeld, om de spammers niet wijzer te maken.

Om deze reden wordt voor het versturen van nieuwsbrieven meestal een mailing ‘dienst’ ingezet zoals bijvoorbeeld Mailchimp.

Zie de opmerking van KPN Abuse dit topic: Is er een maximum aan het aantal afzenders 

 


Ok snap ik. Mar dit lijkt me niet bij 30 geadresseerden. Eerder bij 500 of zo. 

Rare is dat de mail wel gewoon in verzonden items staat maar dus niet aankomt bij de geadresseerden.


Hallo @NieskeB hoe verstuur je de mail? Jij als hoofdgeadresseerde en de rest via BCC?

 


Ok snap ik. Mar dit lijkt me niet bij 30 geadresseerden. Eerder bij 500 of zo. 

Rare is dat de mail wel gewoon in verzonden items staat maar dus niet aankomt bij de geadresseerden.

 

Het zou ook bij 30 kunnen als je bij ons bekend staat als een spammer. Of je berichten heel gek in elkaar zitten.

Komen ze in het geheel niet aan bij je geadresseerden, @NieskeB, of krijgen deze mensen een foutmelding?

  1. Als ze in het geheel niet aankomen bij meerdere geadresseerden > dan wordt jouw mail zeer waarschijnlijk al aan onze kant tegen gehouden. In dat geval kun je het beste een mail sturen naar onze Abuse afdeling op abuse@kpn.com. Geef aan wat er gebeurt als je de mail wilt versturen, en stop deze mail als bijlage erbij. Abuse kan je dan vertellen wat er mis is, en wat je kunt doen om dit te verhelpen.
  2. Als de mail in het geheel niet aankomt bij een of twee geadresseerden > dan kan het ook nog zijn dat het spamfilter van de geadresseerde het tegenhoudt. In dat geval kun je hetzelfde doen als bij punt 1, maar dan naar de Abuse afdeling van de provider van de geadresseerde.
  3. Als de geadresseerden een foutmelding krijgen > de foutmelding geeft dan aan wat het probleem is. Neem ons kennisbankartikel over foutcodes door om te zien wat er aan de hand is, en wat je kunt doen:

     


Bedenk je dat de ontvangers ook een spamfilter hebben die dit kunnen blokkeren.Â