Skip to main content

Is er een maximum aan het aantal mailadressen dat je kunt opnemen in een mailbericht?
Of is er een maximum aantal mails dat je kunt versturen per uur/dag/??

sorry voor de ongelukkige titel
ik kan het niet meer veranderen
maar uit het bericht blijkt hopelijk wat ik bedoel


Euhm... ik denk niet dat er een absoluut maximum is. Maar veel e-mail adressen word mogelijk gezien als spam.

Heeft u problemen met het versturen van email?


Dank je voor het snelle antwoord. Nee ik heb geen problemen. 
Ik neem een verenigings-klusje over van iemand anders, waaronder het versturen van een nieuwsbrief naar ongeveer 500 adressen. Het verbaasde mij dat hij dat langs een ingewikkelde weg deed, omdat de provider niet toestond dat het aantal adressen boven de 100 ligt. Het leek mij een beperking uit een verleden. 

Snap je?

 


Als je zelf een mailtje naar 500 adressen gaat versturen is de kans behoorlijk groot dat je aangemerkt word als spammer en mogelijk word je meteen geblokkeerd. 

Er zijn mensen die zoiets in meerdere etapes doen. Bijvoorbeeld 6 × 50. Doe dat dan wel via BCC uiteraard. Want de meeste mensen stellen het niet op prijs dat iedereen hun emailadres krijgt. Maar nogmaals: het risico dat je geblokkeerd word is behoorlijk aanwezig. 

Wat het verleden daar mee te maken heeft begrijp ik eigenlijk niet zo...


Hoi  @Jan-Hein de Wit 

Het is geen “beperking uit het verleden”. De systemen kunnen het best aan.
Maar KPN houdt (ook) een oogje in het zeil om mogelijke spammers dwars te zitten. KPN doet er alles aan om te voorkomen dat hun mailservers ge-blacklist worden. De precieze grenzen worden niet gedeeld, om spammers niet wijzer te maken.

Om deze reden wordt voor het versturen van nieuwsbrieven meestal een mailing ‘dienst’ ingezet zoals bijvoorbeeld Mailchimp.


dank voor jullie heldere antwoorden!


Hoi @Jan-Hein de Wit ,

Goeie vraag! Ja, er zijn limieten, en nee, die limieten kan ik helaas niet mededelen op het forum (we willen de spammers niet wijzer maken dan ze zijn). Als je echter tegen een limiet aanloopt, en er volgt een tijdelijke blokkade, dan zal die blokkade zichzelf ook weer opheffen na verloop van tijd, en kun je alsnog de overgebleven mails alsnog versturen.


Aha je hebt het topic gevonden @Raymondt. Mooi, ik dacht er al aan om je te taggen :wink:


@Nick83 en @RBxx bedankt voor jullie reacties. En @Raymondt bedankt voor de bevestiging van deze reacties. :)