Skip to main content

Hallo,

Omdat KPN hier geen glasvezel gaat leveren heeft de opzeg afdeling van de KPN mijn doorverbonden naar Solcon omdat beide bedrijven eenzelfde directeur zou hebben met alle voordelen.

Een voordeel wat mij de doorslag gaf was het GRATIS behoud van mijn emailadres ipv dat ik een mail only abonnement bij de KPN moest nemen a 7,50 Euro pmd.

Nu bij de overstap begint de allende met een hele discussie dat Solcon mijn overstapservice niet heeft uitgevoerd waardoor ik zelf heb moeten opzeggen bij de KPN. Ik heb duidelijk aangegeven dat tv en internet opgezegd moest worden maar dat mijn emailadres behouden moet blijven en dat dit gratis zou zijn voor onbeperkte duur maar daar wist men bij de KPN niets van?  Ze hebben nu wel gezorgd voor behoud van 1 jaar maar daarna moet ik gewoon gaan betalen.

Wat klopt er nu?  Ben ik in beginsel verkeerd geïnformeerd door de KPN en daarna door Solcon en dat ze me " binnen "  aan kosten ivm behoud email of gaat er daar intern iets verkeerd?

Ruim 20 jaar abonnement bij KPN gehad na tevredenheid maar omdat ze hier alleen via koperkabel aanbieden terwijl er wel glasvezel ligt heb ik moeten overstappen omdat max 90kb niet toereikend meer is.

Omdat Solcon de overstapservice niet goed heeft geregeld moet ik de KPN ook nog extra betalen na mijn overstap.

" nee hoor meneer, als u overstapt regelen we alles en ontzorgen U volledig "  er komen ook nooit dubbele kosten want eigenlijk zijn we 1 bedrijf met dezelfde directeur.  NIET DUS 

Hallo ​@PatjeV 

Je zou wel degelijk gratis KPN e-mailbehoud moeten krijgen, alleen weten een hoop gewone klantenservicemedewerkers dat niet, daarom staat er op deze pagina https://www.solcon.nl/particulier/gratis-kpn-emailbehoud/ over e-mailbehoud dat je contact moet opnemen met de afdeling Save van KPN, iedereen van die afdeling zou die regeling wel moeten kennen:

Zo werkt
KPN e-mailbehoud

Stap 1

Neemt contact op met de afdeling Save van KPN via 0800 – 0402.

Let op! Maakt u gebruik van de overstapservice? Dan hoeft u zelf niks te doen. Het e-mailbehoud wordt automatisch voor u geregeld.

Stap 2

Geef aan dat u klant bent geworden bij Solcon en uw KPN e-mailadres graag wilt behouden.

Stap 3

De Klantenservice van KPN regelt dat u uw e-mailadressen kunt blijven gebruiken.

Je kan tegenwoordig ook een belafspraak maken, je wordt dan terug gebeld op een moment van jouw keuze.

Hallo,

Dat heb ik gedaan maar ze geven aan dat dit voor 1 jaar is en dat je daarna gewoon 7,5 per maand gaat betalen. Dus als ik dat niet zou verlengen dan gaven ze aan dat ik nog 1 jaar gratis heb om een ander emailadres te regelen.

Beste ​@PatjeV en ​@GeSp dan staat het óf op de website van Solcon niet (meer) goed en zijn de voorwaarden gewijzigd en de website nog niet aangepast, of de betreffende medewerk(st)er van de klantenservice slaat de plank mis.

Gewoon nog een keer bellen naar de klantenservice van Solcon en dan krijg je misschien wel iemand aan de lijn de weet waar hij/zij over praat.

Hallo,

Net met de KPN gebeld en eea besproken met een medewerker die het wel wist allemaal.

Als het goed is hebben ze nu alles geregeld. 

Reageer