Skip to main content
Beantwoord

Is het mogelijk om de blokkeerlijst van mailadressen te verhogen?

  • 7 August 2024
  • 4 reacties
  • 45 keer bekeken

Maximum van de blokkeerlijst heb ik bereikt en heb er verscheidene gedelete, maar dat heeft geen effect.

Ik kan nog steeds geen nieuwe toevoegen!!

MBT deleten van de lijst. Zit er een volgorde in qua moment dat ik ze in het verleden geblokkeerd heb, dan kan op basis daarvan verscheidene adressen deleten. Ik zou dan bv alles van voor 2023 kunnen verwijderen van de lijst.

Hoi @Bert Boom, welkom! Ik neem aan dat het hier gaat om het blokkeren bij vaste telefonie. Je kunt daar nummers blokkeren die jou bellen. Het maximale aantal individuele nummers dat je kunt blokkeren is 100. Dat aantal is niet te verhogen. Ik durf niet te zeggen in welke volgorde de nummers staan. Ik zou denken oudst geblokkeerde nummer onderaan. Maar dat weet ik dus niet zeker. 

Wat ik wel weet is dat je bij het blokkeren niet per sé een heel nummer hoeft in te vullen. Je kunt ook alleen een landcode invullen, of een landcode en netnummer. Wat je dan zou kunnen doen is kijken of je in de lijst nummers ziet die vanuit hetzelfde land komen, of vanuit dezelfde regio. Dan kun je die individuele nummers deblokkeren, en vervolgens het land, of de regio, in z'n geheel blokkeren.


Beste Erik,

dank je voor de feedback, maar ik bedoelde bij de e-mail.

bert

 


Ah, de mail. Daar geld eigenlijk in grote lijnen hetzelfde voor, @Bert Boom. De lijst is niet te vergroten, maar staat in principe op oudste onderaan. Dus je zou dan inderdaad van onder af aan kunnen verwijderen.

 

En ook bij de mail is het zo dat je ook afzenders kunt blokkeren gebaseerd op (delen van) de naam of het domein. Ik denk dat dit dan handiger is voor jou. Dit doe je via Filter Regels. Deze vind je  (⚙️instellingen → E-mail → Filter Regels. 

Klik daar op ‘nieuwe regel toevoegen’. Je krijgt dan een pop-up om dit in te doen.

Onder Voorwaarden klik je op ‘voorwaarde toevoegen’ en kies je voor ‘van’ of e-mail-adres’. Je krijgt een invulveld waar je de te blokkeren adressen of domeinen invult. Je kunt dit verder zo specifiek maken als je wilt. Alle groene tekst voor het invulveld kun je aanklikken en wijzigen om de filtering precies zo te krijgen als je wilt. 

Onder Acties kies je wat er met de mails van deze afzenders moet gebeuren. 

Je kunt hier kiezen voor ‘annuleren’, maar, let op: dit zorgt ervoor dat de mails jouw mailbox niet bereiken. Dus als je per ongeluk iets blokkeert wat wel nuttig blijkt te zijn kan een mail niet teruggehaald worden. Wat ik dan ook zou aanraden is om te kiezen voor 'opslaan in’ en dan te kiezen voor de map Spam. Dan zie jij de mails niet meer. En dit heeft als toegevoegd voordeel dat dit op deze manier ook ons spamfilter vertelt dat dit ongewenste mail is. Waardoor wij dit soort mails in de toekomst beter preventief al kunnen blokkeren of als spam markeren.


@Bert Boom 

Alleen als een emailadres vaker dan één keer van een specifiek emailadres afkomstig is voeg ik persoonlijk dat emailadres toe aan de blokkeerlijst (in de KPN webmail). Om te voorkomen dat ze geblokkeerd worden gebruiken spammers een emailadres heel vaak een emailadres slechts één keer en dan heeft toevoegen aan de blokkeerlijst weinig zin. Je kunt ook desnoods zo'n emailadres toevoegen aan de blokkeerlijst in jouw emailprogramma.

Verminderen van spam:

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/tien-tips-om-spam-te-beperken-55f756e8-688b-41c3-a086-8f68ccc592f6


Reageer