Skip to main content

Is het mogelijk om de host adres als spammail te blokkeren voorbeeld; je heb spam@spammail.com kan je @spammail.com niet als spam blokkeren want vandaag heb je spam@spammail.com En morgen heb je spam1@spammail.com enzo enz 

Hallo @serverfout 550 

 

Je kan dat instellen bij Geblokkeerde verzenders in de instellingen van webmail:

 


Ja dat heb ik gedaan maar deze zit nu vol en er bij plaatsen kan niet meer vandaar de vraag, zo blijven we oneindig spam meldingen stammen terwijl je maar 1 keer de host adres kunnen blokken of stammen er moet toch een betere oplossing zijn🤔


Als je alleen @spammail.com toevoegt blokkeer je alle adressen die daarop eindigen, dat is wat je toch wilt?

Het maakt daarbij dus niet uit wat er voor het @ staat.


Ja dat klopt maar kan kpn dit niet doen mijn box is nu vol met geblokkeerd @spamhost adressen.com hierdoor kan ik nu dus geen nieuwe hoort adressen meer blokken en dat is jammer


@serverfout 550 

De vraag is eigenlijk; kan de webmail alle email blokkeren dat van één specifiek domein afkomstig is. Kan men dus bijv.  een joker gebruiken voor het “@” teken als men een domein specificeert. Afgaande wat ik zie in webmail is het antwoord “Nee". Maar misschien weet iemand anders hier meer over ?

Blokkeren heeft overigens niet of nauwelijks zin omdat een spammer telkens een ander emailadres als afzender gebruikt. Ik persoonlijk blokkeer daarom alleen emailadressen die regelmatig gebruikt worden als afzender van spam.


Wat zegt de zeer uitgebreide help functie binnen de webmail over dit onderwerp?


De vraag is eigenlijk; kan de webmail alle email blokkeren dat van één specifiek domein afkomstig is. Kan men dus bijv.  een joker gebruiken voor het “@” teken als men een domein specificeert. Afgaande wat ik zie in webmail is het antwoord “Nee". Maar misschien weet iemand anders hier meer over ?

...

Ja  dat werkt @Willy22 , ik heb het gisteren eerst getest met @gmail.com, je hoeft daar verder niets voor te zetten.
Als ik die erbij zet komt er niets meer binnen vanaf @gmail.com, daarna regel verwijderd en dan komt het wel weer binnen.

 

...

Blokkeren heeft overigens niet of nauwelijks zin omdat een spammer telkens een ander emailadres als afzender gebruikt. Ik persoonlijk blokkeer daarom alleen emailadressen die regelmatig gebruikt worden als afzender van spam.

Dat lijkt mij ook, maar als @serverfout 550 wel veel spammails van hetzelfde domein krijgt dan kan je het dus wel zo gebruiken.

 

Ja dat klopt maar kan kpn dit niet doen mijn box is nu vol met geblokkeerd @spamhost adressen.com hierdoor kan ik nu dus geen nieuwe hoort adressen meer blokken en dat is jammer

Je kan de verzenders die van dezelfde @spamhost.com komen toch eerst verwijderen en dan alleen @spamhost.com toevoegen.


Waarom wordt er nu een Beste antwoord gemarkeerd met foute informatie?

(Het 1ste gedeelte dan, het 2de gedeelte klopt natuurlijk wel.)


Waarom wordt er nu een Beste antwoord gemarkeerd met foute informatie?

Juist, dat dacht ik ook. Het was @GeSp die het beste antwoord gaf.


Zojuist ook de functie gevonden na ergenis van weer meer spam.

 

Domeinjes gebokkeerd, ben benieuwd.


@SiR-ROUND als dat lukt, wil je hier dan een screenshot van de instellingen plaatsen? Met uiteraard je privégegevens afgeschermd. 


Zeker!
 

Ik ben gaan wroeten in de webinterface.
Ook een paar filterregels gemaakt voor de steekwoorden die ik tegenkom in spam, zoals McAfee etc.

Dezelfde domeinen komen meestal binnen in een burst en veranderen vaak.

Dus dat lijkt me niet afdoende. Alleen de afzender blokkeren is natuurlijk ook zinloos.

 

Ik hoop op meer resultaat met de regels.

 

Zal het even een tijdje moeten aankijken en checken of het daadwerkelijk naar spam verplaatst wordt zonder dat ik ze in m'n inbox krijg. 👍🏻


Tot nu toe werken de sleutelwoorden in een filterregel aardig totdat ze nieuwe truukjes gaan verzinnen.

Maar het is niet normaal hoeveel goede berichten ook als spam worden gemarkeerd, zelfs als je ze al vaker uit die box hebt gevist.

Dringend een permanente whitelist nodig. Zelflerend is echt een teleurstelling. Gewoon een whitelist button bij een bericht. Please?


@SiR-ROUND goed dat in ieder geval verbetering in de situatie zit. 

Wat betreft je verzoek, ik ga kijken of er intern een voorstel loopt om dit in te voeren. Zo niet dan doe ik dit voorstel bij de juiste afdeling. 

Omdat per verzoek enorm verschil zit in hoe snel het wordt afgehandeld kan ik je hiervan niet actief op de hoogte houden. Ook kan ik niet garanderen dat het verzoek wordt ingevoerd. 


Begrijpelijk natuurlijk, maar het wordt gewaardeerd!

Zo heeft het eerder altijd gewerkt bij XS4ALL. 

 

Dank!


Nog even een voorbeeld.
 

Lidl en eBay komen en gaan de spam box in. 🤷‍♂️
 

Een andere regel die goed werkt is gebaseerd op een email alias, die ik niet perse meer gebruik. Die stamt uit het gouden forum tijdperk. 😁 Filter op "aan:"

 


@SiR-ROUND als dat lukt, wil je hier dan een screenshot van de instellingen plaatsen? Met uiteraard je privégegevens afgeschermd. 

De domeinen zijn leuk, maar spammers rouleren dat, heeft weinig zin:

 

 

Maar filter regels daarentegen werken wel. Vooral tegen de salvo’s. Je moet de terugkerende elementen in een filterregel verwerken.

Echter, zonder whitelisting blijven oa m'n eBay mails steeds weer in de spambox komen, ondanks verplaatsen via ios naar inbox. Ik zal nog eens kijken of dat via de webinterface anders werkt.

Hier m'n regels tot nu toe. Vangen zo'n 40 mails per week, die ik anders in de inbox kreeg. Vele daarvan ook op een email alias die ik niet echt meer gebruik, dus dat was een makkelijke.

Je kunt op verschillende onderdelen regels maken. Van, naar, onderwerp, body etc. Dus het is maar net waar het terugkerende element zit. De kunst is het vinden van iets wat alleen in de spam voorkomt en niet in een bericht wat je wel wilt. Normale berichten hebben bv geen " -||” tekens geplakt aan het woord in het onderwerp.

Dat doen ze denk ik om niet-wildcard filters te omzeilen.

Verplaats naar map: reclame, spam of wat je ook hebt.

Het werkt aardig, maar had liever gezien dat het bij de provider gevangen werd zoals vroeger bij xs4all.

 

Anywho, stuk meer rust in de mailbox! 👍🏼😁

 

 


De "Whitelist” bij de KPN is wel actief maar is anders geïmplementeerd. De “whitelist” vertelt de software van welke afzenders de “Externe inhoud” (bijv. plaatjes, scripts, ………. ) mag worden geladen. Hiermee verraad de ontvanger wel dat de spam ontvangen is. Er is hier al eerder over geklaagd maar de KPN krijgt volgend jaar nieuwe software voor de (KPN) webmail en wil daarom de “whitelist” functie niet (meer) aanpassen. Jammer maar helaas ……………….