Skip to main content

Hallo 

Komt er ook een mogelijkheid voor kpn cloud om extra MB bij te kopen net zo als bij mega ?

Ik hoop het wel 

 

Gerard

(Nog) niet, wie weet in de toekomst,  maar de huidige ruimte lijkt me meer dan genoeg toch voor persoonlijk gebruik?

Daarbij geldt de ruimte per mail account, je kunt maximaal 6 mailboxen aanmaken, dus 6x de geboden ruimte.

 


Daarbij geldt de ruimte per mail account, je kunt maximaal 6 mailboxen aanmaken, dus 6x de geboden ruimte.

Alleen jammer dat je dat niet samen kunt voegen tot 1 wolkje van 60 GB. Ook vermoed ik dat je maar 1x 10 GB aan kunt koppelen op een pc. Niet alle 6. Maar dat moet ik nog testen.


Daarbij geldt de ruimte per mail account, je kunt maximaal 6 mailboxen aanmaken, dus 6x de geboden ruimte.

Alleen jammer dat je dat niet samen kunt voegen tot 1 wolkje van 60 GB. Ook vermoed ik dat je maar 1x 10 GB aan kunt koppelen op een pc. Niet alle 6. Maar dat moet ik nog testen.

Hallo @Nick83 uitloggen met je ene account en weer inloggen met je andere account.

Succes


Daarbij geldt de ruimte per mail account, je kunt maximaal 6 mailboxen aanmaken, dus 6x de geboden ruimte.

Alleen jammer dat je dat niet samen kunt voegen tot 1 wolkje van 60 GB. Ook vermoed ik dat je maar 1x 10 GB aan kunt koppelen op een pc. Niet alle 6. Maar dat moet ik nog testen.

Hallo @Nick83 uitloggen met je ene account en weer inloggen met je andere account.

Succes

Ja ... dat schiet niet op natuurlijk. Alles moet tegelijk beschikbaar zijn. Zonder in en uitloggen.


Hallo @Nick83 

Ja ... dat schiet niet op natuurlijk. Alles moet tegelijk beschikbaar zijn. Zonder in en uitloggen.

Daar heb je gelijk in,maar op het moment zie ik ook geen andere mogelijkheid, want de KPN Cloud-app kun je ook maar 1x installeren.

 

 


 

... want de KPN Cloud-app kun je ook maar 1x installeren.

Precies...


Hi @Gerardplop, zo te zien hebben @JanD en @Nick83 al een boel informatie met je gedeeld, fijn. Ben je daarmee geholpen? 

(Nog) niet, wie weet in de toekomst,  maar de huidige ruimte lijkt me meer dan genoeg toch voor persoonlijk gebruik?

Daarbij geldt de ruimte per mail account, je kunt maximaal 6 mailboxen aanmaken, dus 6x de geboden ruimte.

 

 

Je vindt ook veel informatie over KPN Cloud in het daarvoor gemaakte topic: 

 


 

... want de KPN Cloud-app kun je ook maar 1x installeren.

Precies...

Of zoiets als Sandboxie gebruiken.

https://tweakers.net/downloads/58778/sandboxie-plus-5555-105.html

Daarmee schijn je meerdere versies van hetzelfde programma naast elkaar te kunnen draaien. Misschien een keer leuk om daar mee te rommelen 🙃


Iedereen bedankt voor de info ik zal een kijken wat ik er mee kan 

Maar had toch liever gezien dat kpn hierna had gekeken gewoon de mogelijkheid voor uitbreiding voor een x bedrag . Ipv dingen uitvogelen.

 

Gerard


Maar had toch liever gezien dat kpn hierna had gekeken gewoon de mogelijkheid voor uitbreiding voor een x bedrag . Ipv dingen uitvogelen.

Dat zal dan waarschijnlijk toch veel te duur zijn. Partijen als Dropbox, Google en Microsoft kunnen dat veel goedkoper. Wat dat betreft is het al verwonderlijk dat KPN nu überhaupt weer met een cloud komt. Kennelijk niet geleerd uit het verleden. Ze hebben het namelijk al eerder gehad, en ze zijn er toen weer mee gestopt. Dat heette toen KPN UP.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/kpn-up/

https://tweakers.net/nieuws/109919/kpn-stopt-1-augustus-met-cloudopslagdienst-up.html

En nu komen ze er dus weer mee. Waarom?


Hallo @Nick83 nog vroeger had KPN, ook voor consumenten, een back-up-abo, was heel fijn, zijn ze ook mee gestopt.

 


KPN is toch de nieuwe Google, van alles lanceren en overnemen en dan weer mee stoppen, en weer opnieuw het wiel uitvinden.

Zelfs met hardware, ze lieten de Nexus Smartphones bij bekende fabrikanten maken, namen Motorola over dus hadden ze het zelf in huis, verpatsen Motorola aan Lenovo en beginnen daarna een nieuwe Google Pixel lijn in eigen beheer.

En dan zullen we het maar niet over de rest hebben.


Idd jammer dat KPN geen uitbreiding bied op hun Cloud dienst. Dit doet vermoeden dat de dienst is opgezet vanuit een ander doel, nl het verhogen van het abonnementsgeld en daar iets tegenover zetten zodat klanten niet weglopen of anderszins tegen sputteren.

De laatste decennia zie je dat KPN de strategie volgt van Follow The Money (FTM) met hun diensten.

En die geldstromen zijn soms erg grillig, dat zie je dan weer terug in het zwalkende beleid zoals deze stap. 

De bijna jaarlijkse reorganisaties zijn daar ook debet aan en dat merken we als KPN klant.

Het zorgt er wel voor dat je op zoek gaat naar een partij die minder snel wisselt van strategie en beleid.

Ondergetekende heeft echt wel behoefte aan meer dan 10GB in de cloud, 100 of 200 GB is meer gebruikelijk. We leven immers niet meer in de jaren 90, waar 100 Mb al veel was.