Skip to main content
Beantwoord

Is mailadres noreply@kpn.com van KPN?

• 15 maart 2025
  • 8 reacties
  • 96 keer bekeken

is dit adres van Kpn zelf ?

KPN <noreply@kpn.com>

Beste antwoord door AriënC

Ik raad aan om de phishing e-mail door te sturen naar valse-email@kpn.com. Maar lees eerst op de net door mij genoemde informatiepagina hoe je deze e-mail mee kan sturen als bijlage. 

KPN Abuse beschikt dan over de inhoud van de mail, en de afkomst van de mail. 

Ook ben ik benieuwd naar een screenshot van de mail, als je deze nog hebt. 

@WMG-N KPN heeft een speciaal e-mailadres voor het rapporteren van phishing mails: valse-email@kpn.com (met streepje). Deze staat los van eventuele phishing-detecties van KPN. Want waarschijnlijk wordt een e-mail aan abuse@.. mét de nep-mail geweigerd. Maar een bijbehorend schrijven aan abuse@ kan vast geen kwaad. 

Bekijk origineel

8 reacties

• 3221 reacties
  • 15 maart 2025

Ja. Waarom vraag je dat?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 15 maart 2025

@chris50 

Het domein “….@kpn.com” is inderdaad van de KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 maart 2025

kreeg een mail met dit adres dat mijn wachtwoord gewist was en dat ik mijn wachtwoord moest veranderen 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3446 reacties
  • 16 maart 2025
chris50 schreef:

kreeg een mail met dit adres dat mijn wachtwoord gewist was en dat ik mijn wachtwoord moest veranderen 

Klik niet op de link in de email (afzender kan men vervalsen, sommige email server controleren niet op echtheid van het email adres). Ga zelfs naar jouw MijnKPN in webbrowser en wijzig eventueel jouw wachtwoord.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2333 reacties
  • 16 maart 2025

En lees ook deze pagina van KPN over phishing.

https://www.kpn.com/service/ugs/phishing-veilig

Er staan ook instructies op vermeld hoe je deze mail kan rapporteren.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 16 maart 2025

@chris50 

Staat in de email ook nog welke wachtwoorden waren gewist ? Dit klinkt zeer verdacht ondanks het feit dat de email van xxxx@kpn.com afkomstig is /zou zijn. In dit geval zou ik niet op de link klikken maar gewoon even in “Mijn KPN” en bij de KPN webmail kijken of alles nog werkt. Kun je met jouw emailprogramma nog email ophalen en versturen met jouw emailadressen ? Werkt alles nog wel ?

Stuur de email door als bijlage naar abuse@kpn.com en leg uit wat er gebeurt is. Ik denk dat hier zo snel mogelijk actie moet worden ondernomen door de KPN.

Desondanks zou ik toch nog alle wachtwoorden aanpassen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2333 reacties
  • Antwoord
  • 16 maart 2025

Ik raad aan om de phishing e-mail door te sturen naar valse-email@kpn.com. Maar lees eerst op de net door mij genoemde informatiepagina hoe je deze e-mail mee kan sturen als bijlage. 

@WMG-N KPN heeft een speciaal e-mailadres voor het rapporteren van phishing mails: valse-email@kpn.com (met streepje). Deze staat los van eventuele phishing-detecties van KPN. Want waarschijnlijk wordt een e-mail aan abuse@.. mét de nep-mail geweigerd. Maar een bijbehorend schrijven aan abuse@ kan vast geen kwaad. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7569 reacties
  • 17 maart 2025

Goedemiddag ​@chris50 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

AriënC schreef:

Hier sluit ik me bij en hopelijk heb je deze mail inmiddels doorgestuurd naar valse-email@kpn.com!

Reageer