Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Heb het volgende issue. Waarschijnlijk ontstaan na de migratie van (xmsnet -> telfort -> kpn).

Op desktop (outlook) geen problemen. Je zou verwachten dat als de mail via outlook wordt verwijderd deze ook op de server wordt verwijderd. Kennelijk is dat niet (meer) het geval. Maar goed het issue gaat over mobiel (iphone)  ipad).

Heb op mobiel hetzelfde account/server gegevens ingevoerd als op de outlook desktop.  Vervolgens wordt op mobiel/ipad aantal jaar historie opgehaald. Indien ik aantal berichten verwijder komen ze na synchronisatie weer terug. Kennelijk staat ze ergens nog op de mail server. Hoe kunnen deze worden verwijderd? Had verwacht dat als je mail verwijderd via outlook (ofwel via andere devices) deze daadwerkelijk van de server worden verwijderd. Kennelijk is dat niet meer het geval en worden berichten die allang lokaal zijn verwijderd (instellingen op mobiel staan volgens mij goed qua verwijderen).  Als gevolg van het bovenstaande kan ik geen mail gebruiken op mobiele devices. Is daar een oplossing voor?

 

 

@Dcm4you :

Hoe lang heb dit probleem ?

Als je in de KPN webmail een aantal oude emails verwijdert, merk je dat dan op jouw desktop en/of iPad minder emails worden opgehaald ? Als het verwijderen van emails via de webmail geen problemen oplevert dan zou ik de fout in bijv. Outlook of bij de iPad zoeken.

Heb je misschien één of meerdere software updates gehad ? Dat wil ook nog wel eens "roet in het eten gooien". Wat heb je ingesteld als “inkomende server” op de desktop en jouw iPad ? Staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of bijv. “IMAP.kpnmail.nl” ?


Hoi Willy, bedankt voor de reactie. Heb dit sinds kort. Heb imap.kpnmail.nl ingesteld.

 

Webmail gebruik ik niet (en ben ook niet van plan om dat te gebruiken). Overigens lijken berichten daar berichten 1 jaar terug te gaan (kan niet verder terug).

 Als mail via lokale client worden verwijderd dan zouden ze ook op de server moeten worden verwijderd! Kan je terug koppelen of dat het geval is?  Maar goed probleem is dus met de mobile devices daar blijft alles te worden opgehaald.

 


@Dcm4you :

Nogmaals: verwijder een paar emails (bijv. 10 stuks) m.b.v. de webmail en kijk of je dan ook 10 emails minder hebt in Outlook & op jouw iPad.


Hoi Willy, bedankt voor de reply. Heb mail verwijderd via webmail. Vervolgens accounts verwijderd op de mobile devices en later weer toegevoegd. Het een en ander loopt nu weer synchroon.