Skip to main content
Beantwoord

Joplin Notitie app instellingen WebDAV KPN

• January 8, 2026
  • 3 reacties
  • 30 keer bekeken

Leo1963
Nieuwkomer

Hallo,

Is er iemand bekend hoe je de Joplin Notitie app moet instellen met KPN WebDAV om te kunnen synchroniseren zodat de notities op verschillende platforms gebruikt kunnen worden?

In Joplin heb ik mijn KPN mail adres ingegeven en https://share.kpnmail.nl/drive als WebDAV URL.

Als ik verifieer dan zegt hij, Succes! De configuratie van de synchronisatie lijkt correct te zijn.

Op het moment dat ik zeg synchroniseren dan krijg ik de onderstaande melding en zie nergens een bestand staan op de KPN Drive.

Voltooid: 09/01/2026 00:07 (537ms)
Laatste fout: Error: MKCOL locks/: Toegang geweigerd: Controleer je gebruikersnaam en wachtwoord (403):

Iemand misschien een idee wat er niet goed ingesteld staat?

Gebruikersnaam en mijn wachtwoord zou goed moeten zijn.

Had andere opties geprobeerd maar dan krijg ik niet de melding, Succes! De configuratie van de synchronisatie lijkt correct te zijn.

Alvast bedankt voor de hulp.

Beste antwoord door Leo1963

Beste hmmsjan_2 en Alex,

Bedankt voor jullie reacties.

@hmmsjan_2 ik had de juiste map aangegeven.

Had nog het e.e.a. geprobeerd maar kreeg het niet werkend.

Inmiddels heb ik Joplin weer verwijdert en ga voorlopig OneNote gebruiken.

Joplin is op zich een prima notitie app maar als je iets meer wilt dan zit je gelijk vast aan maandelijkse terugkerende kosten.

Groeten, Leo

3 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 10, 2026

Is de correcte map opgegeven? Tussen “drive” en de plek waar je mag schrijven zitten nog de mappen 

“Userstore” en  “Achternaam, Voornaam”   

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 12, 2026

Hi ​@Leo1963, welkom allereerst hier en fijn om te zien dat ​@hmmsjan_2 meedenkt. Dank hiervoor. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb, helpt de tip van van hmmsjan_2? Ik doe anders mijn best om dit na te vragen hier. 

Leo1963
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Beste hmmsjan_2 en Alex,

Bedankt voor jullie reacties.

@hmmsjan_2 ik had de juiste map aangegeven.

Had nog het e.e.a. geprobeerd maar kreeg het niet werkend.

Inmiddels heb ik Joplin weer verwijdert en ga voorlopig OneNote gebruiken.

Joplin is op zich een prima notitie app maar als je iets meer wilt dan zit je gelijk vast aan maandelijkse terugkerende kosten.

Groeten, Leo