Skip to main content

Hallo,

 

Is er een mogelijkheid om het spam filter voor de webmail uit te schakelen?

Zo niet, kan er een “vertrouwde adressen”optie toegevoegd worden?

Deze gebruiker is namelijk goed in staat om zelf te beoordelen dat offertes of andere informatie van bedrijven of contactpersonen legitiem is. En ik heb geen zin om iedere keer de webmail functie te activeren om te kijken of daar mail in de spam is terecht gekomen. Dat zie ik liever in mijn eigen mail programma. Het is vervelend om te bellen naar bedrijven waarom ik nog geen info heb gehad terwijl die bv al een week geleden is verstuurd maar in de webmail Spambox is blijven hangen.

 

grtz Djeepman

Het antwoord op beide vragen is: nee, niet beschikbaar.

Als je jouw mail programma instelt op IMAP dan kan je ook daar de spammap in de gaten houden.


Hallo @RBxx en @Djeepman 

Zo niet, kan er een “vertrouwde adressen”optie toegevoegd worden?

Dat kan dus wèl:

zie rechtsonder

 


Chips, over het hoofd gezien! 🙏 


Die optie heeft geen directe invloed op het spamfilter. Je geeft daar alleen mee aan dat je de afzender vertrouwt en daarom toestaat om eventuele externe afbeeldingen vooraf te laden.


Die optie heeft geen directe invloed op het spamfilter. Je geeft daar alleen mee aan dat je de afzender vertrouwt en daarom toestaat om eventuele externe afbeeldingen vooraf te laden.

Ben ik niet met je eens @RBxx want je kunt ook het vinkje weghalen bij de afbeeldingen en toch vertrouwde adressen opgeven.

CC @Djeepman 


Met het vinkje aan geef je toestemming om externe afbeeldingen van alle afzenders vooraf te laden. Met het vinkje uit geldt dat alleen voor de opgegeven adressen.


Hallo @RBxx en @Djeepman zie onderstaande tekst uit de help van de webmail:

 


Dank voor de uitleg!  Ik ben gelijk begonnen megt het aanleggen van een whitelist, en het image vinkje  aanzetten zorgt er ook voor dat er bij dorrsturen niet langer over externe images geklaagd wordt en de email minder kapot gemaakt wordt.

Nog steeds:  bij uit de spam halen zou de {SPAM] in het subject er af gehaald moeten worden.

En wat er mist in de webmail client is een Redirect command.  Had Eudora wel, daarmee werd een email doorgestuurd zonder dat de layout aangetast werd, wat Forward  wel doet.  Dat heeft zijn functie, maar onveranderd doorsturen is wenselijk.