Skip to main content
Vraag

Kan e-mail die naar mijn oude Telfort adres wordt gestuurd, doorgestuurd worden naar mijn Hotmail?

• January 26, 2026
  • 21 reacties
  • 143 keer bekeken

In het verleden had ik een telfort-account vwb de mail. Ik ben overgestapt naar hotmail.com maar heb nog wel internet en TV bij KPN. Ik wil nu een App instaleren op mijn mobiel met als inlog mijn hotmail adres. Daar ik het wachtwoord niet meer weet ga ik verder naar Wachtwoord Vergeten. Deze stuurt het antwoord echter naar mijn Telfort mailadres en daar kan ik niet bij. Kunt u dat voor mij oplossen?

Kunt u alles wat mijn Telfortmail account ontvangt naar mijn Hotmailaccount sturen.

Met vr. groet

Fred van der Poel

Nieuw Bergen

21 reacties

• January 26, 2026

Nee dat kan niet. Een KPN medewerker doet dat niet. Je moet gewoon zelf zorgen dat je toegang hebt tot dat Telfort adres.

Kun je inloggen op http://email.kpn.com met je MijnKPN account? 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

@mx-5 

Bij een KPN internetabonnement mag je GRATIS 6 emailaccounts aanmaken. Dat op zich is dus geen reden om overstappen naar een andere emailprovider.

Log in bij “Mijn KPN” en daar kun je zien of jouw emailadres/-account nog bestaat. Zo ja, dan kun je dat emailadres gewoon benaderen met jouw emailprogramma.

Zo nee, dan kun je proberen om dat account opnieuw aan te maken in “Mijn KPN". Hopelijk is dat emailadres nog niet in gebruik.

Om binnen te komen bij “Mijn KPN” heb je een (nieuw) KPN ID (is 12 maanden geldig) nodig.

Aanmaken KPN ID doe je met jouw hotmail adres voor het KPN ID. Dan wordt daar de bevestigingsemail naar toegestuurd. Dan kun je binnenkomen bij MijnKPN en een nieuw KPN account aanmaken. Het nieuwe KPN emailaccount kan alleen nog maar een xxxxx@kpnmail.nl account zijn. Maar daar kun je wel proberen om daar jouw oude Telfort emailadres als een alias aan te hangen.

Maak daarna een nieuw KPN ID aan. Dit keer gebruik je jouw KPN emailadres.

JanD
Superuser
  • January 26, 2026

Beste ​@mx-5 dat kun je zelf via de KPN webmail regelen.

Dat kan op 2 manieren:

1. doorsturen zonder behoud mail in de KPN webmail.
  2. doorsturen met behoud mail in de KPN webmail.

Succes,

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Ik heb een mailaccount aangemaakt bij KPN webmail.

Hoe kan ik nu mijn eventuele Telfort berichten opvragen?

Trouwens dank voor je hulp!

JanD
Superuser
  • January 27, 2026

Hoe kan ik nu mijn eventuele Telfort berichten opvragen?

Trouwens dank voor je hulp!

Beste ​@mx-5 door dat betreffende Telfort account als alias, door KPN adres genoemd toe te voegen aan je @kpnmail.nl-account.

Dat Telfort account kun je niet als zelfstandig account opvoeren, maar uitsluitend onderbrengen als alias, zoals eerder genoemd.

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

En hoe breng je die dan aan als alias? Ik zie nergens een mogelijkheid om een alias toe te voegen?

• January 27, 2026

Had je er nu nog geen 1 dan?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Ik zie nergens een mogelijkheid om een alias toe te voegen?

Geen blauwe plus als je naar de details van je nieuwe e-mailadres gaat?

Overigens worden verwijderde accounts een tijdje geblokkeerd. Dus als niemand anders je oude adres heeft, dan hopelijk zelf ook al lang niet in gebruik?

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Ik zie nergens een blauwe plus en hoe ga je naar details?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Op email.kpn.com klik je op je nieuwe KPN e-mailaccount. Daarna zie ik zoiets:

KPN e-mail: blauw icoon voor toevoegen alias/extra e-mailadres (met tooltip)

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

@mx-5 

Zie het plaatje hieronder. Als je hier een account hebt aangemaakt (bijv. bij de rode pijl) dan klik je op het teken in de rode rechthoek. Dan kun je in het nieuwe scherm een alias aanmaken (op voorwaarde dat het alias nog vrij is). Als dat goed gelukt is komt alle email van dat Telfort emailadres bij dat KPN account binnen. Je moet dan natuurlijk ook een account aanmaken in jouw emailprogramma.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

@mx-5 

Zie ook de vorige reactie van ​@Arjan van B .

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Het is bijna gelukt. De alias is aangemaakt en staat erbij. Ik heb een test bericht gestuurd van en naar mijn nieuwe KPN mailadres naar hotmailadres en dat werkt.

Ik ga nu kijken als er een bericht bij mijn telfort.nl komt of dat ook op mijn webmail van KPN komt.

Laat het jullie weten! Bij voorbaat allemaal bedankt voor de coop!!

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

@mx-5 

Ik zou gewoon dat oude Telfort emailadres laten bestaan. Het kost immers niks extra als je een KPN internet abonnement hebt. Misschien zijn er nog andere accounts waarvoor je dit Telfort adres nodig hebt ?

Ik ga nu kijken als er een bericht bij mijn telfort.nl komt of dat ook op mijn webmail van KPN komt.

Natuurlijk komt het binnen bij de KPN webmail. Jouw nieuwe KPN emailaccount kun je op 2 manieren benaderen. M.b.v. een browser (KPN webmail) of m.b.v jouw emailprogramma.

Als je in jouw emailprogramma een POP account gebruikt voor dit emailadres dan kan (hoeft niet) dit POP account de email verplaatsen van de KPN emailserver naar jouw emailprogramma. En dan zie je natuurlijk dat de KPN webmail leeg is.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 27, 2026

Fijn dat je op deze manier je Hotmail wachtwoord kunt resetten.

Kunt u alles wat mijn Telfortmail account ontvangt naar mijn Hotmailaccount sturen.

Ik neem aan dat je je KPN e-mail (inclusief de Telfort alias) niet gaat doorsturen naar Hotmail?

Indien toch:

Doorsturen is met de veiligheidsmaatregelen anno 2026 wel een probleem. Als een afzender heeft ingesteld welke servers voor hun domeinnaam e-mail mogen versturen, dan wordt e-mail die via een andere provider loopt soms geweigerd door de uiteindelijke ontvanger.

Voor bijvoorbeeld overheid.nl is ingesteld welke servers e-mail mogen versturen. (Dat zijn vooral servers van Solvinity; klinkt bekend van de Amerikaanse invloed op DigiD…?) Maar na doorsturen komt de e-mail ineens vanaf KPN servers. Dat kan voor Hotmail een reden zijn om de berichten in je spambox te zetten. Of erger.

De meeste bedrijven hebben tegenwoordig dergelijke instellingen, onder andere omdat bijvoorbeeld Google, Yahoo! en Microsoft dat als eis stellen aan domeinen die veel e-mail versturen.

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Ik heb een test gestuurd van mijn hotmail adres naar Telfort en hij is aangekomen bij KPN.

Kortom het werkt!!

Jullie allemaal hartelijk bedankt!!  Ben er erg blij mee.

Met hele vriendelijke groet,

Fred van der Poel

Nieuw Bergen

JanD
Superuser
  • January 27, 2026

Beste ​@mx-5 fijn om te lezen dat het allemaal gelukt is.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@mx-5, goed om te lezen dat het al gelukt is met de hulp van de anderen op de community 🙂

​Ik zou gewoon dat oude Telfort emailadres laten bestaan. Het kost immers niks extra als je een KPN internet abonnement hebt. Misschien zijn er nog andere accounts waarvoor je dit Telfort adres nodig hebt ?

Dit zou ik ook voorstellen, stel dat je nog meer accounts hebt die dat adres gebruiken is het handig als je 'm nog hebt. Als je de alias zou verwijderen en later weer opnieuw wilt aanmaken is er een kans dat die geblokkeerd is, verwijderde e-mailadressen worden standaard enkele maanden geblokkeerd voor ze opnieuw aangemaakt kunnen worden. De klantenservice kan zo'n e-mailadres dan wel vrijgeven, maar dat is omslachtig als je een wachtwoord wilt resetten.

• Auteur
  • Helper
  • January 28, 2026

Dank je wel, Jasper.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

@mx-5 

Of kom helemaal terug naar de KPN voor jouw emailverkeer en zeg het Hotmail adres op. Dit is natuurlijk slechts een suggestie. Aan JOU de keuze !!!!

• Auteur
  • Helper
  • January 28, 2026

Ik heb nu zowel Hotmail als KpN.  En het werkt allemaal

Tefortmailadres is er nog. Ik ben door iedereen goed geholpen. Dank daarvoor.

Gr.