Skip to main content

Hallo,

 

Jaren terug gestopt met de email via planet.nl

Nu is mijn Facebook gehackt en hebben we het emailadres weer nodig coor het veranderen van het wachtwoord. Is het mogelijk om ons emailadres tijdelijk weer te activeren hiervoor?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

@Petra111555 

Heb je nog een ander KPN internet abonnement ? Ik denk van ja, omdat je hier op het forum een profiel hebt aangemaakt. Dan kun je dat oude emailadres opnieuw (tijdelijk) aanmaken onder jouw bestaande abonnement/emailaccount en dan het wachtwoord van Facebook veranderen.

(Of gebruik je nu het abonnement van bijv. een kennis/familielid die ook bij de KPN zit ?)


Hallo @Petra111555 

Heb je nog de beschikking over een KPN Internet abonnement?

Log dan in met je KPN ID op KPN e-mail instellingen . Daar zie je een overzicht van de e-mail accounts. Klik dan op een account, dan vind je daar de mogelijkheid om een “Extra e-mailadres” aan te maken. Kijk of je daar het planet adres kan invoeren.

Laat je niet van de wijs brengen door de gesuggereerde @kpnmail.nl . Dat verdwijnt vanzelf als je het hele adres invoert.

 


Bedankt voor uw reactie.

Ik krijg nu deze melding:

 

De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres ...........@planet.nl is niet beschikbaar.

Doe ik dan nog wat fout? 

 

Via Outlook kan ik ineens wel weer inloggen in de mail.

De inbox is helemaal leeg. Naar een ander emailadres kan ik wel een mail verzenden. Alleen geen email ontvangen. Helaas is dat juist wat we nodig hebben...


De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres ...........@planet.nl is niet beschikbaar.

Waarschijnlijk heeft iemand anders dat emailadres nu in gebruik. Daarom kunt het niet registreren. 

Als u een mailtje stuurt naar dat adres, lukt dit dan gewoon? Krijgt u niet binnen korte tijd een mail retour dat het bericht niet afgeleverd kon worden?


Hallo @Petra111555 , vul dan jouw forumprofiel in met je persoonlijke gegevens. Zet het e-mailadres in het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Daar is het alleen zichtbaar voor KPN medewerkers.

Dan kan een KPN moderator met je mee kijken en vaststellen wat er mogelijk is. Houd rekening met een reactietijd van 1-2 dagen.

Ik vermoed ook dat het e-mailadres door iemand anders in gebruik is genomen.


De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres ...........@planet.nl is niet beschikbaar.

Waarschijnlijk heeft iemand anders dat emailadres nu in gebruik. Daarom kunt het niet registreren. 

Als u een mailtje stuurt naar dat adres, lukt dit dan gewoon? Krijgt u niet binnen korte tijd een mail retour dat het bericht niet afgeleverd kon worden?

Ik reageer even voor m'n moeder.

Het mailtje ontvangen we weer terug met de melding dat het adres niet gevonden of er geen mail ontvangen kan worden. 

 

We hebben nu het profiel ingevuld.  En gaan contact opnemen met KPN. Hopelijk kunnen zij ons helpen.. 


Hoi @Petra111555 en @Dio93SSS! Er zijn hier al goede tips gegeven zie ik. 😁 Ik ben het systeem ingedoken om te zien of ik het e-mailadres op jullie abonnement kon activeren, maar zie op het adres in je profiel dat het om een zakelijke vaste aansluiting gaat. Klopt dat? Zo ja, dan raad ik je aan om via het zakelijke forum je vraag te stellen, ik kan je alleen helpen bij privé aansluitingen. Je kunt ook bellen via 0800-0403, dan krijg je mijn zakelijke collega's aan de lijn en ik hoop dat het e-mail adres dan toch nog hersteld kan worden. 

Edit: Mocht het een particulier e-mail adres zijn voor toekomstige lezers, gebruik dan de tip van @RBxx:
 

Heb je nog de beschikking over een KPN Internet abonnement?

Log dan in met je KPN ID op KPN e-mail instellingen . Daar zie je een overzicht van de e-mail accounts. Klik dan op een account, dan vind je daar de mogelijkheid om een “Extra e-mailadres” aan te maken. Kijk of je daar het planet adres kan invoeren.

Laat je niet van de wijs brengen door de gesuggereerde @kpnmail.nl . Dat verdwijnt vanzelf als je het hele adres invoert.

 

 


Goedemiddag,

na een lange pauze dit toch weer even opgepakt. 

 

Het emailadres lijkt niet meer te bestaan. En kan ook niet worden hersteld omdat het meerdere jaren geleden is dat hij is afgesloten. 

Ik ben met iemand van de klantenservice bijna een uur bezig geweest. 
In outlook inloggen kon wel online, maar via de app geeft hij aan dat de verbinding met de binnenkomende server (IMAP) verbroken is. 

Er is dus niks om naar terug te gaan. 

 

Nu bedenk ik me dat het misschien mogelijk is om het emailadres opnieuw aan de maken in de server. Zodat er wel een verbinding gemaakt kan worden.
Het probleem nu is dat ik alleen emailadressen aan kan maken met kpnmail en niet meer kan klikken op planet. 

Weten jullie of dit verschil maakt? Stel ik maak het emailadres nu aan met het domein kpnmail i.p.v. planet?


Hallo @Dio93SSS als je een alias of account toevoegt staat er standaard aan het eind @kpnmail.nl,die als extensie standaard toegevoegd wordt.

Dus als je alleen j.jansen invult wordt er automatisch @kpnmail.nl aan toegevoegd.

Als je nu in die regel j.jansen@planet.nl tikt, neemt het systeem dat over als het e-mailadres nog vrij is.

Succes.