Skip to main content

Ik kon ineens geen e-mail meer verzenden op mijn desktop. Op mijn laptop werkt alles gewoon wel. Alle instellingen stonden nog steeds zoals ze zouden moeten zijn. Ik gebruik outlook van microsoft office professional plus 2021. Teneinde raad het account verwijderd en opnieuw willen installeren echter dat lukt niet, Mijn e-mailadres wordt niet herkend.

Krijg na een minuut foutmelding:

Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande server (SMTP)-server. Er is een time out voor de verbinding opgetreden.

 

Wie kan mij helpen?

Kunt u dit scherm vinden?

 


Ja, alleen staat er enkel accountinstellingen, profiel wijzigen en profielen beheren

 


Via deze link heb ik wel een account kunnen toevoegen. Heeft wel een andere naam gekregen (emailadres (1)). Blijkbaar iets verkeerd gedaan. Hoe kan ik dit veranderen? Heb wel de inkomende post in de goede oude map ingesteld.

Overigens kan ik nog steeds geen e-mail verzenden. Dus dat euvel is nog steeds niet opgelost. Graag advies.


aanvullend. Het blijkt dat mijn vrouw op haar account (op dezelfde PC) ook heen e-mail kan verzenden. Zelfde euvel. Lijkt dus dat het meer aan de PC ligt?


Ok. Klik op "Profielen beheren". Dan krijgt u een popup:

Klik op Ja. Vervolgens:

E-mailaccounts. 

Bij u staat er niets denk ik? Dus dan klikt u op "Nieuw...".

Aan de linkerkant gegevens invullen. Dan rechts op de knop "Meer instellingen...".

Juiste vinkje en juiste bolletje, ander tabblad:

Vul de juiste poortnummers juiste type versleuteling in. Mogelijk staat dat al goed. Daarna OK.

Daarna de knop "Accountinstellingen testen...".

Ik hoop dat da lukt zo.


Dankjewel voor de uitgebreide informatie en visuele instructie. alles zo gedaan. Tot test e-mail verzenden, daar loopt het vast. Krijg na een lange tijd de melding

 

Test e-mail verzenden. Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de SMTP-server voor uitgaande berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Ligt het dan aan de provider, in dit geval KPN??

 

 


In een andere topic met ditzelfde probleem wordt gewezen naar de virusscanner.

Welke virusscanner gebruik je? Als je de virusscanner uitschakelt lost dat het probleem op?


Heeft u AVG virusscanner? Dat is dit topic het probleem:

https://forum.kpn.com/e-mail-10/uitgaande-mail-werkt-niet-in-outlook-fout-0x8004210b-570417?postid=1572173#post1572173


Dank u wel. Ik gebruik inderdaad AVG. Dat heeft nooit problemen opgeleverd maar wellicht een of andere up-date. Kan pas vanavond kijken of dit een oplossing biedt. Laat weten wat er uit komt. Dank alvast


Beste Nick83, Eureka. Dat bleek het probleem te zijn. Daar kom je zelf nooit achter. Kan gelukkig weer e-mails verzenden. Leve het forum.

 


Fijn dat het al opgelost is @geenidee1 en topper @Nick83! 💚