Skip to main content
Beantwoord

Kan geen e-mail meer versturen met mijn Hetnet-account na KPN update

• April 17, 2026
  • 4 reacties
  • 89 keer bekeken

Smtp werkt niet meer na update KPN 14 april 2026!

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Bosman-Stoop . Welkom hier!

Dat is behoorlijk frustrerend, zeker als iets na een update ineens niet meer werkt terwijl het daarvoor gewoon prima draaide.

Ik zie dat ​@WMG-N  al een aantal goede tips heeft gegeven over de juiste mailinstellingen. Heeft dat je nog verder geholpen? Met name het aanpassen van de poort (25 werkt inderdaad niet meer) en het inschakelen van verificatie/authenticatie zijn vaak de sleutel in dit soort gevallen. Dit is de url van de webmail: KPN Webmail om te testen.

Mocht het nog niet opgelost zijn, laat dan even weten wat er precies gebeurt wanneer je probeert te verzenden. Krijg je een foutmelding? En zo ja, welke? Dan kunnen we gerichter met je meekijken.

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 17, 2026

​@Bosman-Stoop 

Kun je wel binnenkomen bij de KPN webmail ? Zo ja, dan zijn gebruikersnaam en wachtwoord goed.

Dit zijn de juiste emailinstellingen van de KPN: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc  Poort 25 kun je niet meer gebruiken. Denk er ook aan om de verificatie/authenticatie aan te vinken en in the vullen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 21, 2026

Hoi ​@Bosman-Stoop . Welkom hier!

Dat is behoorlijk frustrerend, zeker als iets na een update ineens niet meer werkt terwijl het daarvoor gewoon prima draaide.

Ik zie dat ​@WMG-N  al een aantal goede tips heeft gegeven over de juiste mailinstellingen. Heeft dat je nog verder geholpen? Met name het aanpassen van de poort (25 werkt inderdaad niet meer) en het inschakelen van verificatie/authenticatie zijn vaak de sleutel in dit soort gevallen. Dit is de url van de webmail: KPN Webmail om te testen.

Mocht het nog niet opgelost zijn, laat dan even weten wat er precies gebeurt wanneer je probeert te verzenden. Krijg je een foutmelding? En zo ja, welke? Dan kunnen we gerichter met je meekijken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 23, 2026

Goedendag Erwin, na alle tips te hebben opgevolgd was het nog steeds niet mogelijk om mijn mails te versturen. Uiteindelijk toch naar de KPN gebeld en zij hebben mij uitstekend geholpen.

Als je niet weet waar je nog verder zoeken moet is het prettig dat er iemand met je meekijkt, het ging om een een vinkje wat gezet moest worden onder het kopje extra.

Erwin van KPN
Moderator

Dat is heel fijn om te lezen!! Fijn dat het is opgelost. Â