Skip to main content

Hoe komt het dat mijn vrouw en ik plotseling geen mail meer kunnen versturen via 4G we hebben allebij een iPhone met iOS 14.4 we hebben niks veranderd aan de instelling of wat dan ook via web mail lukt het wel de 4 e-mail adressen eindigen op kpnmail.nl

Ik heb hetzelfde probleem. Het ligt niet aan de instelling. KPN daar kun je niet telkens op terugkomen. Heel slecht. Dit probleem is al jaren bekend bij jullie en ngo steeds niet opgelost. Slecht

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt. origineel topic]

@Simone20 

Niet toevallig recentelijk een update gehad ? Wat is de versleuteling bij dat account op jouw iPhone ? Is dat TLS 1.2 ? Zo ja, probeer dan eens of het terugzetten naar TLS 1.1 of TLS 1.0 wel helpt.


Dankjewel. Geen idee eerlijk gezegd wat de versleuteling is. Ik heb in elk geval geen update gehad. Ga het uitzoeken. 


@Simone20

TLS: https://kinsta.com/nl/kennisbank/tls-vs-ssl/


Hoi @Simone20, welkom op ons forum! Is het nog gelukt met de TLS?

Op onze toestelhulp kun je hier ook een stappenplan voor vinden!


Sorry Thomas, geen idee hoe dit werkt. Aan jullie toestelhulp heb ik niets want dat heb ik al tig keer geprobeerd. Volgens mij kan ik op een iphone alleen aangeven dat ik SSL versleuteling wil 


wat voor iphone heb je precies? En wat voor foutcode krijg je als je mail probeert te versturen via 4G?


  

wat voor iphone heb je precies? En wat voor foutcode krijg je als je mail probeert te versturen via 4G?

 

@Simone20 heb je nog naar bovenstaande kunnen kijken? We denken graag mee naar een oplossing!


Ik heb een Iphone 12 pro. De melding die ik krijg is dat de afzender onbekend is. 

Let op want ik heb dit ook met andere toestellen gehad. KPN sluit niet aan bij apple volgens mij. 


Ik heb een Iphone 12 pro. De melding die ik krijg is dat de afzender onbekend is. 

Let op want ik heb dit ook met andere toestellen gehad. KPN sluit niet aan bij apple volgens mij. 

Via WiFi werkt het wel? U gebruikt wel een KPN mail adres als afzender?

U heeft geen eigen domeinnaam waarvan u de mail wilt versturen via de mailserver van KPN? Of een mailadres van uw werk ofzo?


Via WiFi werkt het idd. Mijn e-mailadres is een kpnmail adres. 

 


Via WiFi werkt het idd. Mijn e-mailadres is een kpnmail adres. 

Word de mail wel via ssl met ook aanmelden verzonden? Welke poort word er gebruikt? Kunt u een schermafdruk plaatsen van de smtp instellingen? 

Dat het op WiFi wel werkt lijkt er op de duiden dat de mail verzonden word zonder aan te melden op de smtp server. Mail verzenden zonder aanmelden kan thuis op je eigen WiFi volgens mij wel. Maar vanaf een externe verbinding niet.


@Simone20 ik heb al jaren een IPhone en nooit problemen gekend. Ik hoop dat het probleem ook voor jullie opgelost kan worden. In een eerder topic had iemand anders ook problemen met het versturen van zijn e-mail. 

Zie hier het eerdere topic. Kijk dan naar het antwoord van @huistijger 


Hoi @Simone20 
Bekijk hier de instellingen   
Op het rechterscherm kom je door op de knop Geavanceerd te klikken onderaan het eerste scherm.
 

 


Geloof me alles al geprobeerd. De instellingen zijn allemaal zoals de KPN website laat zien. 


Geloof me alles al geprobeerd. De instellingen zijn allemaal zoals de KPN website laat zien. 

En zijn ze ook gelijk aan die van @huistijger ?


@Simone20, we hebben niets meer van je gehoord, heb je de oorzaak en oplossing nog kunnen vinden?


Ik heb niet meer gereageerd omdat alles wat is aangedragen toch niet werkt. Jullie kunnen dus uiteindelijk niets doen en dus houdt het op. Ik zie gewoon de TSL niet zoals aangegeven. Dus ik stop maar met proberen. 


Ah jammer, dan houdt het ook op inderdaad. 
Mocht je er toch nog een keer naar willen kijken weet je ons te vinden!
Je kunt hierover ook altijd met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service als je dat prettiger vindt.


Ik heb niet meer gereageerd omdat alles wat is aangedragen toch niet werkt. Jullie kunnen dus uiteindelijk niets doen en dus houdt het op. Ik zie gewoon de TSL niet zoals aangegeven. Dus ik stop maar met proberen. 

Hier hetzelfde je moet dit je moet dat doen niks werkt 


Ah jammer, dan houdt het ook op inderdaad. 
Mocht je er toch nog een keer naar willen kijken weet je ons te vinden!
Je kunt hierover ook altijd met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service als je dat prettiger vindt.

Waarom is het zo moeilijk om klanten goed te helpen die een probleem hebben als alles eerst goed werkt en zonder dat er iets veranderd te zijn in de instellingen of wat dan ook problemen hebben kunnen jullie niks doenÂ