Kan geen e-mail versturen, krijg een relay error van de server
Deze foutmelding komt op ipad als vanaf ipad een email wordt verstuurd sinds ik ben aangesloten op glasvezel:
E-Mail versturen niet mogelijk mogelijk
Er is een kopie in Uitgaand’’ geplaatst.
De server accepteert de ontvanger mijn emal adres niet, omdat de server relaying niet toestaat
Bladzijde 1 / 1
Hallo @pcvraag
Tegenwoordig moet verificatie aanstaan voor uitgaande mail, je moet bij de uitgaande mailserver (SMTP) nu je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord invullen:
Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.
Dan is het volgende wellicht jouw probleem.
Sinds 1 augustus kan er geen mail verzonden worden zonder authenticatie. M.a.w. je moet nu ook het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen in de uitgaande server-instellingen.
Heb je wel de verificatie/authenticatie opties aangevinkt en ingevuld ? Dat moet sinds kort bij de KPN. Bij mij ziet dat het er als volgt uit. Zie het plaatje.
Haha @GeSp , je was me net voor…
Ja, 3 keer een gelijksoortige reactie, het zal TS vast wel lukken nu @RBxx
Hi @pcvraag,
Ik zie dat het in drievoud aan je uit is gelegd en doe de voorzichtige aanname dat het gelukt is met het correct instellen
Mocht ik me daar in vergissen en je hebt nog wel hulp nodig, dan horen we het uiteraard graag!
Ik liep tegen dezelfde melding aan (De mailserver antwoordde: 5.7.1 Sender address rejected: Unable to relay without authentication) en alles stond goed, zoals beschreven in het gemarkeerde antwoord.
Het probleem verdween nadat ik mijn email-client herstart had. Blijkbaar had het een herstart nodig om de nieuwe configuratie actief te maken.
Ik gebruik Mozilla Thunderbird, versie 115.5.0 (64-bit).
Gebruikte instellingen:
Server Name: smtp.kpnmail.nl Port: 587 User Name: <JOUW_EMAILADRES>@kpnmail.nl Authentication method: Normal password Connection Security: STARTTLS
Misschien dat andere mensen deze informatie ook helpt.
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.