Skip to main content
Antwoord

Kan geen e-mail versturen, krijg een relay error van de server

• October 11, 2023
  • 7 reacties
  • 568 keer bekeken

Deze foutmelding komt op ipad als vanaf ipad een email wordt verstuurd sinds ik ben aangesloten op glasvezel:

E-Mail versturen niet mogelijk mogelijk

Er is een kopie in Uitgaand’’ geplaatst.

De server accepteert de ontvanger mijn emal adres niet, omdat de server relaying niet toestaat

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @pcvraag 

Tegenwoordig moet verificatie aanstaan voor uitgaande mail, je moet bij de uitgaande mailserver (SMTP) nu je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord invullen:

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Zie ook de toestelhulp waar je voor je iPad kan vinden waar je dat moet wijzigen: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/devices/all/apple

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• Antwoord
  • October 11, 2023

Hallo @pcvraag 

Tegenwoordig moet verificatie aanstaan voor uitgaande mail, je moet bij de uitgaande mailserver (SMTP) nu je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord invullen:

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Zie ook de toestelhulp waar je voor je iPad kan vinden waar je dat moet wijzigen: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/devices/all/apple

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 11, 2023

Hallo @pcvraag 

Krijg je deze foutmelding?

Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.

Dan is het volgende wellicht jouw probleem.

Sinds 1 augustus kan er geen mail verzonden worden zonder authenticatie. M.a.w. je moet nu ook  het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen in de uitgaande server-instellingen.

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Zie ook → Handmatig e-mail instellen op telefoon/tablet | KPN

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 11, 2023

@pcvraag 

Heb je wel de verificatie/authenticatie opties aangevinkt en ingevuld ? Dat moet sinds kort bij de KPN. Bij mij ziet dat het er als volgt uit. Zie het plaatje.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 11, 2023

Haha @GeSp , je was me net voor… 😉

• October 11, 2023

Ja, 3 keer een gelijksoortige reactie, het zal TS vast wel lukken nu @RBxx 😁

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 15, 2023

Hi @pcvraag,

Ik zie dat het in drievoud  aan je uit is gelegd en doe de voorzichtige aanname dat het gelukt is met het correct instellen 😊

Mocht ik me daar in vergissen en je hebt nog wel hulp nodig, dan horen we het uiteraard graag!

• January 1, 2024

Ik liep tegen dezelfde melding aan (De mailserver antwoordde: 5.7.1 Sender address rejected: Unable to relay without authentication) en alles stond goed, zoals beschreven in het gemarkeerde antwoord.

Het probleem verdween nadat ik mijn email-client herstart had. Blijkbaar had het een herstart nodig om de nieuwe configuratie actief te maken.

Ik gebruik Mozilla Thunderbird, versie 115.5.0 (64-bit).

Gebruikte instellingen:

Server Name:     smtp.kpnmail.nl
Port:     587
User Name:     <JOUW_EMAILADRES>@kpnmail.nl
Authentication method:     Normal password
Connection Security:     STARTTLS

Misschien dat andere mensen deze informatie ook helpt.