Skip to main content

Deze foutmelding komt op ipad als vanaf ipad een email wordt verstuurd sinds ik ben aangesloten op glasvezel:

E-Mail versturen niet mogelijk mogelijk

 Er is een kopie in Uitgaand’’ geplaatst.

De server accepteert de ontvanger mijn emal adres niet, omdat de server relaying niet toestaat

Hallo @pcvraag 

 

Tegenwoordig moet verificatie aanstaan voor uitgaande mail, je moet bij de uitgaande mailserver (SMTP) nu je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord invullen:

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Zie ook de toestelhulp waar je voor je iPad kan vinden waar je dat moet wijzigen: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/devices/all/apple


Hallo @pcvraag 

Krijg je deze foutmelding?

Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.

Dan is het volgende wellicht jouw probleem.

Sinds 1 augustus kan er geen mail verzonden worden zonder authenticatie. M.a.w. je moet nu ook  het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen in de uitgaande server-instellingen.

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Zie ook → Handmatig e-mail instellen op telefoon/tablet | KPN


@pcvraag 

Heb je wel de verificatie/authenticatie opties aangevinkt en ingevuld ? Dat moet sinds kort bij de KPN. Bij mij ziet dat het er als volgt uit. Zie het plaatje.

 

 


Haha @GeSp , je was me net voor… 😉


Ja, 3 keer een gelijksoortige reactie, het zal TS vast wel lukken nu @RBxx 😁


Hi @pcvraag,

Ik zie dat het in drievoud  aan je uit is gelegd en doe de voorzichtige aanname dat het gelukt is met het correct instellen 😊

Mocht ik me daar in vergissen en je hebt nog wel hulp nodig, dan horen we het uiteraard graag!


Ik liep tegen dezelfde melding aan (De mailserver antwoordde: 5.7.1 Sender address rejected: Unable to relay without authentication) en alles stond goed, zoals beschreven in het gemarkeerde antwoord.

Het probleem verdween nadat ik mijn email-client herstart had. Blijkbaar had het een herstart nodig om de nieuwe configuratie actief te maken.

Ik gebruik Mozilla Thunderbird, versie 115.5.0 (64-bit).

Gebruikte instellingen:

Server Name:     smtp.kpnmail.nl
Port:     587
User Name:     <JOUW_EMAILADRES>@kpnmail.nl
Authentication method:     Normal password
Connection Security:     STARTTLS

Misschien dat andere mensen deze informatie ook helpt.