Skip to main content

Ik heb een nieuwe domeinnaam. Ik ben bezig een emailserver op te zetten. Bij het versturen van een bericht krijg ik de melding dat mijn ip-nummer op de black-list staat. Daar staat mijn ip nummer echter niet op. Dit is de melding die ik terug krijg:

Host/Domain Summary: Message Delivery

--------------------------------------

 sent cnt  bytes   defers   avg dly max dly host/domain

 -------- -------  -------  ------- ------- -----------

      0        0       41     0.0 s  101.7 h  ……....nl

      0        0      293     0.0 s  106.2 h ……...nl

 

Host/Domain Summary: Messages Received

---------------------------------------

 msg cnt   bytes   host/domain

 -------- -------  -----------

      1    50773   ………….ns.nl

 

Senders by message count

------------------------

      1   ******

Recipients by message count: none

Senders by message size

-----------------------

  50773   ******

Recipients by message size: none

message deferral detail

-----------------------

  error (total: 5)

         5   delivery temporarily suspended: host mx.kpnmail.nl-195.121.65.158] refused to talk to me: 521 5.5.0 Your IP has been blacklisted. Please contact abuse@kpn.com for more information.

  smtp (total: 329)

       326   host mx.kpnmail.nle195.121.65.158] refused to talk to me: 521 5.5.0 Your IP has been blacklisted. Please contact abuse@kpn.com for more information.

         2   lost connection with mx.kpnmail.nle195.121.65.158] while receiving the initial server greeting

         1   Host or domain name not found. Name service error for name=mx.kpnmail.nl type=A: Host not found, try again

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Als u een eigen domeinnaam heeft, dan moet u ook uw eigen mailserver gebruiken. Niet die van KPN. De mailserver van KPN kunt u alleen gebruiken voor mailadressen van KPN zelf.

Is ad-boudewijns.nl uw domeinnaam? Dan moet u de mail waarschijnlijk versturen via smtp.ad-boudewijns.nl of zoiets.


Hallo @Boudie21 

Het snelste is doen wat in de foutmelding staat. Neem contact op met KPN Abuse via abuse@kpn.com

P.s. haal je e-mailadres weg, dit is een openbaar forum. Via de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan "Bewerk".


Beste Nick83, ik heb een eigen mailbox aangemaakt van waaruit ik een mail stuur naar een bekend adres. 

 


In dit geval stuur ik een bericht via mijn eigen mailserver naar een KPN mailadres. KPN weigert het door te sturen. Ik heb contact met kpn@abuse.nl gehad. Die verwijst mij door naar Cloudmark. Echter mijn IP-adres staat niet in hun geblokkeerde ip-adressenlijst. Wat nu precies de reden is om het IP-adres te blokkeren is nog steeds een raadsel.