Skip to main content

L.S.,

Ik stuur regelmatig e-mailberichten vanuit mijn werk naar mijn thuis-e-mail (HetNet/ KPN) Jarenlang ging dit goed, maar vandaag krijg ik de melding op mijn werk ‘Uw bericht is geweigerd vanwege beveiligings- of beleidsinstellingen in hetnet.nl

In dat bericht dat staat, o.a. de mogelijkheid dat mijn bericht als spam wordt gezien, maar dat is het natuurlijk niet.

Ook de oplossing dat ik de e-mailbeheerder (KPN dus) moet vragen om het domein van mijn werk (afzender) aan de lijst met toegestane afzenders. Maar hoe ik ook kijk, ik zie niet hoe ik dit online kan oplossen. Verder allerlei tips voor e-mailbeheerders, in mijn casus KPN.

 

Hoe los ik dit op? Bedankt

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Een normale nieuwe mail sturen gaat wel?


Nick, bedankt voor de snelle reactie.

 

Dat heb ik niet geprobeerd, ik heb het geweigerde bericht vanuit de map ‘verzonden’ opnieuw verzonden en toen kreeg ik weer dezelfde melding.

Ik kom op mijn werk nogal eens zaken tegen die ik 's avonds thuis verder wil doorlezen. Daarom staan er veel URL's in de e-mailberichten die ik naar mijn thuisadres stuur.


@JAWB 
Ik zou zeker rekening houden met het KPN spamfilter, dat mogelijk getriggerd wordt door deze URL's. Volg de suggestie van @Nick83 toch maar eens. Een simpel testmailtje.


Ik weet het niet heel precies. Maar mail doorsturen is tegenwoordig een beetje geschiedenis denk ik. 

Want bij een mail die doorgestuurd word heb je de situatie dat een mail met als afzender bijvoorbeeld info@abc.nl (opnieuw) verzonden word door mailserver xyz.nl. Die mail word dan ontvangen op de mailserver van KPN. De mailserver van KPN ziet dat de mail met als afzender info@abc.nl verzonden is door mailserver xyz.nl. En dat accepteert die niet. Die denkt dat da spam is.

De oplossing is om de mail niet door te sturen, maar als bijlage te verzenden. Sommige mailprogramma's hebben die mogelijkheid ook gewoon in het menuutje zitten als je rechtsklikt.