Skip to main content

Ik kan ook ineens geen e-mails meer verzenden met ...@kpnmail.nl en ...@hetnet.nl en krijg ook de melding ‘Unable to relay without authentication’. Verzenden met mijn werk-e-mailadressen lukt wel. Ik werk ook met Thunderbird. Ik heb de instellingen gewijzigd zoals aangegeven, maar de mail doet het nog steeds niet. (Verzenden van webmail gaat wel.)

Ik heb dit probleem eerder gehad. Toen hielp het om van POP3 over te schakelen naar SMTP. Maar wat moet ik nu doen?

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Toen hielp het om van POP3 over te schakelen naar SMTP.

POP3 en SMTP hebben niets et elkaar Vandoren, POP3 is, net als IMAP, voor het ontvangen/lezen van mails terwijl Smtp voor het verzenden van mail is.

Je zult moeten zorgen dat jouw SMTP instellingen goed staan. (zie screenshot hierboven.)


Blijkbaar was ik niet duidelijk genoeg. Ik heb de instellingen gewijzigd zoals aangegeven in het sceenshot, maar dat hielp niet.


O ja en ik vergiste me inderdaad met IMAP en SMTP. Ik ben van POP3 overgeschakeld naar IMAP. Daarbij werden de instellingen automatische geladen en toen is het verzenden weer weken goed gegaan.


Ik heb de instellingen gewijzigd zoals aangegeven in het sceenshot, maar dat hielp niet.

Kan je dan eens screenshots posten van de smtp instellingen?


 


De juiste servernaam is smtp.kpnmail.nl, ik zie een typefout in deze schermafdruk 😉