Skip to main content

Sinds vandaag kan ik geen email meer verzenden. Ontvangen is geen probleem. Ik gebruik windows live mail. 

Ik krijg de volgende foutmelding:

Het bericht kan niet worden verzonden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is fusionsynth@tiscali.nl.

Onderwerp 'test'
Serverfout: 550
Reactie van server: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.
Server: 'smtp.tiscali.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC78
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee

 

 

Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd. Wat gaat er mis en wie kan me hiermee helpen?

 

 

Mailen vanuit webmail werkt wel gewoon.


Unauthenticated mail versturen kan sinds enige tijd niet meer bij KPN.

Je moet nu inloggen bij de mailserver met je mail account

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Bedankt voor de reactie. Na het invullen van de opgegeven waardes kan ik weer mails versturen. Ik krijg alleen bij het versturen van emails nog een melding dat een beveiligingscertificaat niet gevonden kan worden. Dit kan ik wegklikken en dan wordt de email verstuurd.

 

 


Windows Live Mail wordt al sinds 10 januari 2017 niet meer ondersteund door Microsoft.
Je kan beter (en veiliger) overstappen naar een recenter programma, bijvoorbeeld de Windows Mail app. Die zit standaard in Windows 10/11.


Ja, ik ben rond aan het kijken voor een nieuwere mail app. Zou Thunderbird ook een goede optie zijn?


Ik heb daar zelf geen ervaring mee (ik gebruik Outlook 2019), maar Thunderbird is zeker een optie.