Skip to main content
Vraag

Kan geen mail meer versturen na overstappen op andere provider Fiber (FRITZ!Box)

• January 13, 2026
  • 7 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik hen nu naast mijn KPN internet ook een gasvezel internet provider Fiber.

Maar met fiber kan ik wel mail ontvangen maar geen mail versturen .

heb in de Fritzbox mijn mail adres en wachtoord in gevuld, maar test mail lukt niet met de opmerking authenticatiefout.

Welke instelling moet ik wijziging?

7 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

@At205 

Dan moet je ook de authenticatie/verificatie opties aanvinken/invullen voor jouw Fiber account. Is dit een aparte provider met (een) aparte emailserver(s) ? Dan moet je daar de emailinstellingen van Fiber invullen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

Ik heb in de Fritzbox  bij pushservice-afzender het vinkje : "”Deze server ondersteunt een beveiligde verbinding (SSL) "” aangezet maar zonder goed resultaat.

Zijn er meer plaatsen waar ik de verificatie aan moet zetten?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 13, 2026

@At205 

Bij het Fiber emailaccount in jouw emailprogrogramma moet je alle instellingen voor de Fiber ISP. In principe zou je bij de Fritzbox alleen moeten zorgen dat het signaal wordt doorgegeven / niet geblokkeerd wordt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2026

ik werk met KPNmail (planet.nl) en in de fritz box heb ik het nu zover dat ik de testmail in mijn mailbox krijg maar kan nog niet versturen vanuit Thunderbird

Met Gmail gaat alles goed 

• January 13, 2026

Waarom wil je de fritzbox mailtjes laten versturen? Wat is het doel daarvan?

De in Thunderbird zijn dit de juiste instellingen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@At205 en welkom op de KPN community! Ik begrijp dat het vervelend is dat je mail niet verstuurd kan worden.

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 16, 2026

Hoi ​@At205 en welkom op de KPN community! Ik begrijp dat het vervelend is dat je mail niet verstuurd kan worden.

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. 

Naar ik aanneem voor de pushservice:

De pushservice informeert je zo nodig via e-mail over de verbindings- en gebruiksgegevens van je FRITZ!Box, zoals bijvoorbeeld over ingaande en gemiste oproepen, nieuwe ingesproken berichten op het antwoordapparaat, de status van je smarthomeapparaten of aan- en afmeldingen bij de Wi-Fi-toegang voor gasten. Als je een keer het wachtwoord van de FRITZ!Box bent vergeten, kun je via de pushservice een e-mail met toegangslink opvragen. Daarnaast kun je jezelf vóór elke FRITZ!OS-update automatisch een back-upbestand laten toesturen met de instellingen.