Skip to main content
Antwoord

Kan geen mail meer versturen sinds ik ben aangesloten op glasvezel

• August 28, 2023
  • 3 reacties
  • 749 keer bekeken

Kan geen mail meer versturen via mijn adres van hetnet.nl sinds ik vorige week aangesloten ben op glasvezel. Ik kan wel mail ontvangen. Ik gebruik windows livemail.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @Tino van H Windows Live Mail is sterk verouderd en wordt al jaren niet meer ondersteund door MS. Ik zou de moderne versie van MAIL op een Windows 10/11 machine gebruiken.

Lukt het wel om via de webmail de mail te versturen?

Bij de SMTP-instellingen moet verificatie c.q. authenticatie aangevinkt worden met als poort 587.

Dan moet het verzenden weer lukken. 

Dit is een aangescherpt protocol van KPN dat nu ook voor thuis geldt en niet alleen voor onderweg,

Dit i.v.m. de veiligheid van het mailverkeer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Antwoord
  • August 28, 2023

Hallo @Tino van H Windows Live Mail is sterk verouderd en wordt al jaren niet meer ondersteund door MS. Ik zou de moderne versie van MAIL op een Windows 10/11 machine gebruiken.

Lukt het wel om via de webmail de mail te versturen?

Bij de SMTP-instellingen moet verificatie c.q. authenticatie aangevinkt worden met als poort 587.

Dan moet het verzenden weer lukken. 

Dit is een aangescherpt protocol van KPN dat nu ook voor thuis geldt en niet alleen voor onderweg,

Dit i.v.m. de veiligheid van het mailverkeer.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2023

Dat werkt inderdaad. Thanks!

• August 29, 2023

Dat werkt inderdaad. Thanks!

Graag gedaan.