Skip to main content
Vraag

Kan geen mail meer verzenden met Microsoft Outlook 2016

• May 8, 2025
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

Sinds 2 dagen kan ik geen mail meer verzenden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• May 8, 2025

Vroeger vroegen helpdesken dan vaak: "Heeft u al gekeken of de stekker in het stopcontact zit? 

Vanuit hier kan men niet zien wat er gebeurt, dus voor hulp en om eindeloze vragen te voorkomen, zal een beetje schrijven wat het effect is. Blijft het in je postbak uit zitten, komt er een boodschap en dan welke …………………………………………………….?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Mail blijft inderdaad in de Outbox zitten. Met een melding "kan geen vetbinding naken net server......."

Ik zit nu niet thuis dus kan niet exact reproduceren welke melding er precies gegeven wordt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 8, 2025

Beste ​@RonV61 lukt het wel via de KPN webmail?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Ja, dat werkt prima. Ook al uitgetest. Het zit dus echt in Microsoft Outlook 2016. In het verleden gezien dat mensen zelfde probleem hadden. Die hebben account weggegooid en alles opnieuw ingericht. Dat is zo een stap die je als laatste wilt maken maar wellicht de enige goede oplossing.

Oude bestaande *.pst bestand dan wel eerst veilig stellen om later weer aan te roepen.

• May 8, 2025

Probeer het vanavond nogmaals, heb ik ook wel eens tijdelijk. Soms is het gewoon even de stroom van de computer afhalen en soms is het omdat er een hik in het netwerk zat. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@RonV61, Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Lukt het inmiddels weer om e-mails te verzenden met Outlook? Met je e-mailadres is in ieder geval niets mis, aangezien het via Webmail wél werkt. Mocht het nog niet lukken, controleer dan de instellingen van Outlook 2016. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 9, 2025

​@RonV61 Ik was in het verleden fan van Outlook. Maar nadat ik met outlook verschillende keren problemen had, ben ik overgestapt naar het gebruiken van de webmail. Het was voor mij wat wennen aan de layout, maar nu wil ik niet meer anders. Zowel voor privémail als voor werkmail gebruik ik dus geen mailprogramma meer, maar alleen webmail. Sindsdien nooit meer problemen gehad. Bijkomend voordeel: je hebt altijd en overal dezelfde instellingen zoals: lettertype, mail-handtekening en alle andere instellingen.