Skip to main content

Ik kan sinds een week geen mails meer verzenden of ontvangen op mijn kpnmail adressen. Op de PC lukt dit nog wel maar op de telefoon en Chromebook (Outlook) niet meer.

Instellingen heb ik allemaal nagelopen ik heb de IMAP ingesteld zoals gebruikelijk en door KPN aangeraden. Heeft ook jaren goed gewerkt. Alleen nu ineens niet meer. Iemand een idee wat er aan de hand en beter nog, hoe ik dit op kan lossen?


Inkomende server staat op poort 993 en SMTP op 587.

 

Hoor het graag

Hallo @Dirk8901 , wat voor (fout)meldingen krijg je?

 


Geen. Ik krijg eens per week ongeveer een melding van outlook dat ik me opnieuw aan moet melden (wachtwoord). De specificaties staan dan zoals ik ze ooit ingevuld hebt en het ook gewerkt heeft. Mails kan ik opstellen en versturen maar blijven dan hangen in Postvak UIT. Vanzelfsprekend komen ze dus niet aan.

 

Wachtwoord is overigens niet veranderd of iets dergelijks. Ik heb dit bij twee KPN mail adressen op zowel telefoon als chromebook maar niet op de desktop. Daar werkt alles wel gewoon. (overigens alleen bij KPNmail adressen. De andere providers werken wel dus het moet echt bij het KPN deel liggen).


Hallo @Dirk8901 , als je via de webmail inlogt kun je dan wèl bij je mail?


Ja.... Net als dat ik op mijn desktop de mail bekijk


@Dirk8901 :

Het is duidelijk dat de fout bij jouw smartphone en Chromebook zit en niet bij de KPN.

Vandaag had een andere forumbezoeker (ongeveer) hetzelfde probleem. Die had Apple apparaten die recentelijk ge-update waren.

Hij heeft - op mijn aanraden - het bewuste account verwijderd, het apparaat uitgezet en na ca. 30 minuten weer aangezet en een het account opnieuw aangemaakt. En voila, probleem opgelost. Dit zou jou ook kunnen helpen (nu en bij volgende updates).


Hoe is dat duidelijk dan?

Ik heb mijn Chromebook inderdaad geüpdate. Mijn telefoon niet. Maar alle andere providers doen het gewoon dus ik zie de link niet dat het aan een update ligt en alleen KPN mail heeft daar last van (en hotmail, Outlook, werkmail etc niet).

Wil het op zich best proberen maar dit is bij al die tientallen updates in de afgelopen jaren geen issue geweest dus ik vind het zeer opmerkelijk dat het nu ineens aan een update kan liggen.


Mail opnieuw ingesteld…. zelfde probleem.


@Dirk8901 :

Kun je op alle apparaten bij de KPN webmail binnenkomen en daar email verzenden en versturen (bijv. naar jouzelf) ? Is er een bepaald patroon te ontdekken ? Bijv. dat het niet lukt via mobiel internet maar bijv. wel via de Wifi, (ethernet-)kabel/glasvezel ?


@Dirk8901 :

2 tooltjes van de KPN om jouw de verbinding te testen:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

Helpt dit je verder ?


Verbindingen zijn goed. (ook getest) Heb toevallig een maand of drie geleden een geheel nieuw WiFi netwerk aangelegd wat echt ziek snel is.


Ik kan de webmail via alle apparaten bedienen en gebruiken.


Verbindingen zijn goed. (ook getest) Heb toevallig een maand of drie geleden een geheel nieuw WiFi netwerk aangelegd wat echt ziek snel is.


Ik kan de webmail via alle apparaten bedienen en gebruiken.

Als je via de webmail wel bij je mail kunt komen is er in de mailinstellingen van je mailsoftware iets niet goed ingesteld.

 


Er is een storing bij Outlook (Microsoft). Hier werken de Microsoft accounts niet op de mail app van iOS. 

Het zou kunnen dat dit bij jou ook het probleem is als er niets veranderd is in de mailinstellingen. 
 

*toevoeging Servicestatus Outlook


Mail opnieuw ingesteld…. zelfde probleem.


Probeer het eens met een andere e-mail app uit de Google Play store op de apparaten waar je problemen ervaart. 


Het lijkt mij ook dat het ergens in de software of instellingen zit. Maar waar?

Het gaat overigens om een Android platform.

 

Andere e mail app kan. Maar dan kan ik net zo goed steeds inloggen op de webmail. Ik heb altijd al outlook naar volle tevredenheid gebruikt. Ook icm KPNmail. Ik los liever het probleem op


 

 

Andere e mail app kan. Maar dan kan ik net zo goed steeds inloggen op de webmail. Ik heb altijd al outlook naar volle tevredenheid gebruikt. Ook icm KPNmail. Ik los liever het probleem op

Nou, het idee was om misschien een andere e-mail app uitproberen om uit te sluiten of het aan outlook ligt of toch aan de e-mail instellingen. 


oh zo… ik kijk even of ik er een naast kan draaien om uit te proberen.


Andere app werkt meteen. Vreemde was dat ik daar helemaal geen IMAP instellingen hoefde aan te passen of iets dergelijks. Deed het gewoon meteen.


Wat ik opmerkelijk vind. Ik heb zojuist (omdat ik het anders ook niet meer weet) al mijn KPNmail adressen uit de outlook app verwijderd. Gewoon alle accounts gedelete. Alles opnieuw ingesteld. Nu zie ik mijn mails wel die ik recent nog ontvangen heb, maar verzenden lukt nog steeds niet.


Hoi @Dirk8901 en welkom op het forum! Je hebt al flink wat hulp gehad zie ik, super. 😄 

Nu zie ik mijn mails wel die ik recent nog ontvangen heb, maar verzenden lukt nog steeds niet.

Er was gisteren een storing met het e-mail platform, die is inmiddels weer opgelost. Lukt het verzenden van de e-mails nu wel, of nog steeds niet? Ook niet als je het vanuit webmail of een andere mail app doet?


Ik heb wel al meer dan twee weken last van. Alles opnieuw geïnstalleerd. De enige twee adressen waarbij ik in mijn Outlook app geen mails mee kan verzenden of ontvangen blijft KPN.

Is er iets veranderd aan de instellingen? Heeft het altijd prima gedaan namelijk.

 


Check. Staat in de instellingen bij Outlook bij de uitgaande server ook TLS (of SSL voor oudere apparaten) aangevinkt? Hoe staat de server ervoor volgens Outlook als je hiernaar kijkt. Zegt deze dat er verbinding is? 

Zo ja, dan nog een aantal dingen om uit te sluiten:

  • Kleine kans, maar zijn er meer dan 20 accounts aan Outlook gekoppeld? Je kunt je Outlook.com-account koppelen aan maximaal twintig andere e-mailaccounts. Als er meer dan twintig accounts zijn gekoppeld, kun je geen berichten verzenden of ontvangen van een van die gekoppelde accounts. Je kunt dit probleem oplossen door enkele gekoppelde accounts te verwijderen, zodat het totale aantal accounts de twintig niet overschrijdt. Zie problemen met verbonden accounts in Outlook.com oplossen voor meer informatie.
  • Als je meerdere keren wordt gevraagd om je referenties in te voeren, heb je mogelijk verificatie in twee stappen ingesteld voor je Outlook.com-account. Je kunt dit probleem oplossen door een app-wachtwoord te maken om dit account toe te voegen in Outlook.

Beveiligde verbinding is aangevinkt inderdaad. Server staat ook vermeld na adres met : 993 en :587


Er zijn maar 6 accounts gekoppeld. Geen van die is een outloo.com account. Ik  gebruik enkel de outlook app omdat dat handig is aangezien ik op alle apparaten Outlook als mailprogramma heb.

Zoals gezegd, vreemd waarom dit nu een probleem is aangezien het jaren lang goed gegaan is.


Update.

Zonder dat ik iets heb veranderd gaat het ontvangen van mails ineens wel weer. Alleen het verzenden nog steeds niet.


Ik kan ook al sinds weken geen mail meer vanuit Outlook versturen op mijn telefoon (Fairphone) en tablet (Samsung). Wel op de PC en via de webmail. Account al verwijderd en opnieuw ingesteld volgens de regels. Maar de uitgaande mails belanden nog steeds in het Postvak Uit.  


Ik had het ook al in een van de andere gerelateerde topics genoemd maar:
 

  

Goedemorgen! Ik heb onze mail-collega's even aan de mouw getrokken of zij hier meer over weten. Zij laten mij weten dat dit een bug is met IMAP in de app op zowel Android als iOS, hij heeft hiervoor een ticket in laten schieten bij microsoft. 
Het wachten is nu op een oplossing vanuit microsoft,

Â